تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاست
لینک : econews.ir/5x3761640
شناسه : 3761640
تاریخ :
نماینده ویژه چین در امور اوراسیا: تحریم‌های آمریکا علیه پکن غیرقانونی است اقتصاد ایران: نماینده ویژه چین در امور اوراسیا می‌گوید تحریم‌های جدید آمریکا علیه پکن به به بهانه حمایت چین از روسیه در جنگ اوکراین، بی‌اساس و غیرقانونی است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  به نقل از رویترز، «لی هوی» نماینده ویژه چین در امور اوراسیا امروز سه‌شنبه و آستانه ورود «جیک سالیوان» مشاور امنیت کاخ سفید به پکن، تحریم‌های جدید آمریکا علیه چین به بهانه جنگ اوکراین را «غیرقانونی و یک‌جانبه» خواند که براساس «داده‌های واقعی» نیست.

هفته گذشته، آمریکا بیش از ۴۰۰ نهاد و شخص چینی را به بهانه «حمایت از تلاش های جنگی روسیه در اوکراین»، از جمله شرکت های چینی که به گفته مقامات آمریکایی به مسکو برای دور زدن تحریم های غرب و تقویت ارتش خود کمک می کنند، تحریم کرد.

واشنگتن بارها به پکن درباره حمایت این کشور از پایگاه صنعتی دفاعی روسیه هشدار داده و صدها تحریم را با هدف محدود کردن توانایی مسکو در بهره برداری از فناوری های خاص برای اهداف نظامی صادر کرده است.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین شنبه هفته جاری اعلام کرد که «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید از ۲۷ تا ۲۹ آگوست (۶ تا ۸ شهریور) به پکن سفر خواهد کرد تا با مقامات ارشد چین درباره مسائل راهبردی بین آمریکا و چین رایزنی کند.

سفر مشاور امنیت ملی دولت آمریکا با دعوت «وانگ یی» وزیر خارجه دولت چین و عضور دفتر سیاسی و مدیر دفتر امور خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین انجام می‌شود.