تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x3761616
شناسه : 3761616
تاریخ :
رشد عجیب مصرف برق در روز گذشته اقتصاد ایران: هرساله با به‌پایان رسیدن مردادماه، فشار بار شبکه کاهش می‌یافت و از ثبت رکوردهای بالای تقاضای مصرف برق خبری نبود، اما امسال با وجود آنکه ۵ روز از شهریورماه گذشته، همچنان فشار بار و گرما روی شبکه برق ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  با وجود رسیدن به‌روزهای پایانی اولین هفته شهریورماه، رکوردزنی تقاضای مصرف برق همچنان ادامه دارد و فشار روی شبکه برق کاهش نیافته است.

روز گذشته (پنجم شهریورماه) پیک تقاضای مصرف برق به رقم عجیب 77 هزار و 322 مگاواتی رسید که نسبت به روز مشابه سال قبل، رشدی حدودا 10 هزار مگاواتی را نشان می‌دهد.

هرساله با به‌پایان رسیدن مردادماه، فشار بار شبکه کاهش می‌یافت و از ثبت رکوردهای بالای تقاضای مصرف برق خبری نبود، اما امسال با وجود آنکه 5 روز از شهریورماه گذشته، همچنان فشار بار و گرما روی شبکه برق ادامه دارد.

به‌گفته مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق، گرمای هوا تا پایان هفته جاری ادامه‌دار است و ضرورت دارد که کلیه مشترکان برق 10درصد از مصرف خود را کاهش دهند.

بر‌اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، شنبه هفته آینده نیز با افزایش نسبی دما در نیمه غربی کشور مواجه‌ایم. با این وجود، انتظار کاهش دما از نیمه شهریورماه را خواهیم داشت که به‌تبع آن از شدت تقاضای مصرف برق نیز کاسته خواهد شد.