تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761483
شناسه : 3761483
تاریخ :
پنجمین جلسه قرارگاه فرهنگی زائران دهه آخر صفر مشهد مقدس برگزار شد اقتصاد ایران: مشهد- با حضور مسوولان آستان قدس رضوی و مجموعه دستگاه‌های استانی، پنجمین جلسه قرارگاه فرهنگی زائران دهه آخر صفر مشهد برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، امسال نیز همانند سالیان گذشته، در آستانه فرارسیدن دهه آخر صفر، به‌ویژه سالروز شهادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، مشهد مقدس شاهد حضور خیل عظیم مشتاقان و عاشقان رضوی به‌صورت پیاده و کاروانی از سراسر کشور خواهد بود، در همین راستا پنجمین جلسه قرارگاه فرهنگی زائران دهه آخر صفر با هدف هماهنگی برای میزبانی شایسته از زائران برگزار شد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، در ابتدای این جلسه ضمن عرض تسلیت این ایام و تأکید بر حضور مواکب خدمت‌رسانی در مسیر بهشت واقع در پیاده‌راه آیت‌الله طبسی (ره) گفت: امسال باتوجه به اینکه ایام دهه پایانی ماه صفر با اواخر تعطیلات تابستان مصادف شده است، قطعاً شاهد حضور حداکثری زائران به شهر مشهد خواهیم بود از همین رو آستان قدس رضوی با همکاری سایر نهادها و سازمان‌ها، برنامه‌های فرهنگی و خدماتی گسترده‌ای را برای میزبانی هر چه‌بهتر از زائران پیش‌بینی کرده است.

عبدالحمید طالبی در ادامه به مشارکت تشکل‌های مردمی به‌ویژه حضور دهه هشتادی‌ها در خدمت‌رسانی به زائران تأکید کرد و گفت: پیاده‌راه آیت‌الله طبسی (ره) با عنوان «در مسیر بهشت» امسال نیز همچون سال‌های گذشته در قالب مواکب خدمت‌رسانی آماده میزبانی از زائران پیاده حضرت رضا (ع) است و مواکب باهدف معرفی معارف اهل‌بیت (ع) به ارائه محصولات فرهنگی می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: صداوسیمای خراسان رضوی برای تحقق زیارت از راه دور ویژه‌برنامه‌هایی را طراحی کرده است تا عاشقان و دلدادگانی که نمی‌توانند به هر دلیلی در این ایام به بارگاه منور رضوی مشرف شوند، مراسم و برنامه‌های حرم مطهر رضوی را به‌صورت زنده و مستقیم مشاهده کنند.

طالبی افزود: با برنامه‌ریزی و سازماندهی‌های صورت‌گرفته، تعداد ۱۵۰۰ مبلغ از حوزه علمیه و بسیج طلاب در مواکب فرهنگی که در مسیرهای ورودی شهر مشهد و داخل شهر بر پا شده‌اند، حضور می‌یابند و به تبیین مباحث فرهنگی و زیارت متعالی که از اهداف آستان قدس رضوی است، می‌پردازند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تعداد ۳۵۰ موکب در مسیر بهشت طراحی شده است، گفت: این مواکب در سه روز پایانی ماه صفر به ارائه خدمت می‌پردازند و دو موکب نیز در مسیرهای ورودی نیشابور و قوچان در کنار سایر موکب‌ها به زائران پیاده ارائه خدمت خواهند کرد.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: به مناسبت این ایام محصولات فرهنگی متنوعی تولید شده است که در اختیار مواکب قرار می‌گیرد تا به زائران تقدیم شود.