تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3761433
شناسه : 3761433
تاریخ :
نتانیاهو: هرگز از محور فیلادلفیا خارج نمی‌شویم اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان اعلام کرد، خانواده برخی از اسرای اسرائیلی که به شکل جداگانه به ملاقات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآف گالانت وزیر جنگ رفته بودند، سخنان متضادی را از آنها شنیدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه دو شنبه در گزارشی در این رابطه از سردرگمی خانواده شماری از اسرای اسرائیلی که در غزه نگهداری می‌شوند، پرده برداشت.

این رسانه در بخش اخبار اصلی شامگاهی خود اعلام کرد، در حالی که گالانت اعلام کرد هیچ مشکل امنیتی برای تخلیه محور فیلادلفیا وجود ندارد نتانیاهو اعلام کرد، مگر آنکه از روی جنازه من برای تخلیه محور فیلادلفیا عبور شود و برای او نظر هیچ یک از نهادهای امنیتی و نظامی هم اهمیتی ندارد.

در این گزارش آمده است، خانواده شماری از اسرای اسرائیلی که در اختیار حماس قرار دارند امروز دوشنبه جلسات جداگانه‌ای را با نخست وزیر و وزیر دفاع برگزار کردند.

علت جداگانه بودن این جلسات هم اختلافاتی است که بین این دو وجود داشته و باعث شده است آنها حاضر به نشستن پشت یک میز نباشند.

نکته قابل تامل تر در این جلسات به روایت این رسانه عبری زبان، اظهاراتی است که این خانواده از این دو شنیدند، نظراتی که دقیقا در نقطه مقابل دیگری بود.

مسئله مورد اختلاف در رابطه با محور فیلادلفیا است که در کانون مذاکرات مربوط به آزادی اسرا قرار دارد، اما نشان می‌دهد که در داخل اسرائیل هم نسبت به آن اختلاف نظر وجود دارد.

گالانت که جلسه اول با وی برگزار شده بود اعلام کرد، حضور یا عدم حضور اسرائیل درمحور فیلادلفیا نمی‌تواند یک مانع امنیتی ایجاد کند، این در حالی است که نتانیاهو در جلسه دوم تاکید کرد هرگز حاضر به تسلیم محور فیلادلفیا نخواهد شد.

به گفته گالانت، نهاد نظامی اسرائیل به صراحت اعلام کرده است که می‌داند در صورت نیاز چگونه به محودر فیلادلفیا دسترسی پیدا کند و خروج 6 هفته‌ای از این محور نمی‌تواند مشکل چندانی به وجود آورد.

گالانت به این خانواده اعلام کرد از یک ماه و نیم پیش شرایط برای امضای توافق فراهم شده بود، این اطلاعات کاملا صحیح بود و برای اکنون هم صدق می‌کند.

گالانت در مقابل پرسش خانواده‌ها در این رابطه که توافق اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد هم پاسخ داد، می‌دانم که شما بعد از این دیدار قرار است به ملاقات نتانیاهو نخست وزیر بروید بهتر است نتیجه مذاکرات را از او جویا شوید.

خانواده‌های اسرا که بعد از آن به دیدار نتانیاهو رفته بودند از او شنیدند که او هرگز حاضر به پذیرش درخواست مربوط به عقب نشینی از محور فیلادلفیا نخواهد بود، باید اول او را بکشند بعد از روی جنازه‌اش این عقب نشینی را انجام دهند.

نتانیاهو با اشاره ضمنی به اظهارات یوآف گالانت وزیر جنگ کابینه‌اش هم گفت: برای او نظرات نهادهای نظامی در این رابطه اصلا اهمیتی ندارد.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود نوشت: بعد از انتشار این گزارش در بخش اخبار شامگاهی، دفتر نخست وزیری اسرائیل به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد، بخشی از این گزارش صحیح نبوده است زیرا نخست وزیر نتانیاهو تاکید کرد متعهد به بازگشت تمامی ربوده شدگان (اسرای صهیونیست) است اما محور فیلادلفیا باید در اختیار اسرائیل باقی بماند تا از این طریق از تقویت عناصر (فلسطینی) در آینده جلوگیری شود.

گفتنی است رسانه‌های عبری زبان در تحلیل‌های خود و به نقل از سیاستمداران و ژنرال‌های اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را عامل اصلی کارشکنی در پیشبرد توافق آزادی اسرا معرفی و هدف وی را از این اقدام کاملا شخصی و سیاسی اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/