تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761403
شناسه : 3761403
تاریخ :
مشکلات کمبود معلم در استان بوشهر رفع می‌شود اقتصاد ایران: بوشهر- مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مشکلات کمبود معلم در استان بوشهر رفع می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حمداله اژدری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ بازنشستگی بین همکاران فرهنگی طی سال‌های اخیر، شاهد کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده مشکل کمبود نیروی انسانی با برگزاری آزمون‌های استخدامی از سال گذشته حل می‌شود اضافه کرد: هزار و ۱۵۰ نفر در آزمون استخدامی شرکت کردند که نتایج دبیری و آموزگاری مشخص شده و نتایج کیفیت‌سنجی نیز به زودی اعلام می‌شود.

اژدری با بیان اینکه ظرفیت خوبی برای پذیرش نیروی جدید داریم افزود: برای جبران کمبودها از ظرفیت نیروی انسانی همکاران شاغل، همکاران بازنشسته، نیروهای خرید خدمات و دانشجو معلمان سال آخر استفاده می‌کنیم.

بیشترین کمبود معلم در مقطع ابتدایی

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای اول مهرماه امسال انجام شده و ۱۵ هزار و ۵۰۰ معلم در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند.

وی بیشترین کمبود معلم را مربوط به مقطع ابتدایی دانست و ادامه داد: در این مقطع جذب خوبی داشته‌ایم و با حضور فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان شاهد رفع مشکل در این حوزه خواهیم بود.

اژدری گفت: در دوره فنی و حرفه‌ای هم موضوع توسعه رشته‌ای مطرح است که در سال‌های اخیر با توجه به افزایش تقاضای دانش‌آموزان در دوره فنی و حرفه‌ای، در شماری از رشته‌ها امکان کمبود معلم وجود دارد که قانون ظرفیت‌ها را برای تأمین معلم پیش‌بینی کرده است.