تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761335
شناسه : 3761335
تاریخ :
۷۴ طرح در اسفراین در هفته دولت بهره‌برداری و کلنگ‌زنی می‌شود اقتصاد ایران: بجنورد_ فرماندار اسفراین گفت: ۷۴ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه‌های آموزشی، برق‌رسانی، عمرانی، اقتصادی، اشتغال‌زایی، مسکن و فرهنگی بهره برداری و کلنگ‌زنی می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مسلم نوری گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در طی این هفته محور اسفراین به نقاب و طرح مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی گود کشتی چشمه زینل خان اسفراین کلنگ زنی خواهد شد.

فرماندار اسفراین افزود: احداث ساختمان انتقال خون و اداره راه و شهرسازی نیز در این هفته کلنگ زنی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفته دولت از اردوگاه فرهنگی تربیتی اسفراین و آموزشگاه چهار کلاسه استثنایی اسفراین نیز بهره برداری می‌شود، افزود: استخر ورزشی کارگران اسفراین شهید خدمت سید ابراهیم رئیسی نیز که از بهترین و با کیفیت ترین استخرهای استان است، با اعتبار ۲۶.۵ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی از بهره برداری ۸۷ واحد مسکن ملی خبر داد و افزود: کل پروژه‌های مسکن ملی شهرستان اسفراین تعهد دولت در افق ۴ ساله ۵۵۶۸ واحد می‌باشد که در حال حاضر حدود ۵۶۷۲ واحد در قالب پروژه‌های انبوه سازی و خودمالکی شهری و روستایی در دست اجرا ست و اسفراین در رتبه اول استانی را در این حوزه دارد.

فرماندار اسفراین تصریح کرد: اجرای روکش آسفالت محور چهل حصار به زرق آباد و محور فرطان به دهستان میلانلو، احداث پارک شهید سلیمانی (پارک مسافر)، احداث ۱۱ کیلومتر شبکه برق فشار ضعیف و متوسط با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان، احداث خط تقویتی گاز شهر اسفراین، توسعه سیستم‌های انتقال به وسیله فیبر نوری و راه اندازی اینترنت پرسرعت شهری با اعتبار ۷.۸ میلیارد تومان، راه اندازی مرکز ناباروری و زنجیره سرد واکسن در بیمارستان امام خمینی ره اسفراین با اعتبار ۴ میلیارد تومان، احداث کانال انتقال آب و لوله گذاری روستاهای خیرآباد، عمارت و قاسم خان و احداث زمین چمن مصنوعی در روستای توی و چشمه خالد آباد با اعتبار ۲ میلیارد تومان از جمله پروژه‌هایی است که در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

نوری پروژه شاخص حوزه اقتصادی را پروژه عملیات حرارتی تنش زدایی کردن فولاد شرکت توسعه صنعتی نوتاش نصیر اسفراین عنوان کرد و افزود: این پروژه با ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن در سال با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی حداقل ۲۰ نفر به بهره برداری می‌رسد.