تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x3761327
شناسه : 3761327
تاریخ :
تاکید پزشکیان بر ارتقای سطح روابط ایران و قطر اقتصاد ایران: رئیس جمهور در دیدار نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، سطح روابط سیاسی دو کشور را ممتاز توصیف و بر ضرورت ارتقای سطح روابط دو کشور در سایر عرصه‌ها متناسب با این روابط تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز دوشنبه در دیدار شیخ «محمد آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، سطح روابط سیاسی دو کشور را ممتاز توصیف و بر ضرورت ارتقای سطح روابط دو کشور در سایر عرصه‌ها متناسب با این روابط تاکید کرد.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش‌های قطر برای برقراری آتش‌بس در غزه افزود: در غزه هر ساعت و دقیقه حقوق انسانی و همه قواعد حقوقی بین‌المللی نقض می‌شود، اما کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر که گاهی برای محاکمه یک فرد، فریاد سر می‌دهند، در برابر این جنایات نه تنها سکوت می‌کنند که حتی از بانی این جنایات و نسل‌کشی حمایت نیز می‌کنند.

پزشکیان اظهار امیدواری کرد که کشورهای اسلامی و همه کشورهای دیگر که به چارچوب‌ها و قوانین بین‌المللی پایبندی دارند در کنار هم ایستاده و با اقدام مشترک بتوانند حامیان رژیم صهیونیستی را وادار به مهار این رژیم و متوقف کردن جنایات و نسل‌کشی او در غزه کنند.

شیخ «محمد آل ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم و پیام تبریک امیر این کشور به مناسبت آغاز به کار دولت دکتر پزشکیان اظهار داشت: امیر قطر برای گسترش روابط برادرانه و راهبردی فیمابین اهمیت ویژه‌ای قائل است. ما نیز معتقدیم روابط و همکاری‌های فیمابین هنوز به سطح مورد نظر رهبران دو کشور نرسیده و باید برای تحقق این هدف تلاش بیشتری داشته باشیم.

نخست وزیر قطر با انتقاد از مواضع متناقض جامعه جهانی و مدعیان حقوق بشر نسبت به قربانی و جنایتکار در غزه تصریح کرد: قطر به تلاش‌های خود برای تحقق آتش‌بس در غزه ادامه خواهد داد و در این زمینه روی نقش‌آفرینی سازنده جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگر همواره حکیم و مسئول حساب می‌کند.

شیخ محمد آل ثانی با قدردانی از چشم‌انداز و رویکرد مثبت دکتر پزشکیان نسبت به مسائل موجود منطقه‌ای و بین‌المللی، آمادگی کشورش برای همکاری با کشورمان در پیشبرد این رویکرد در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را اعلام کرد.