تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3761268
شناسه : 3761268
تاریخ :
مایکروسافت عقب‌نشینی کرد؛ کنترل پنل ویندوز فعلاً جایی نمی‌رود اقتصاد ایران: مایکروسافت اخیراً از حذف کنترل پنل از ویندوز خبر داده بود؛ اما ظاهراً این شرکت از تصمیمش صرف‌نظر کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

صفحه‌ی پشتیبانی مایکروسافت با عنوان System configuration tools in Windows اخیراً اعلام کرده بود که کنترل پنل (Control Panel) از ویندوز حذف خواهد شد و اپلیکیشن تنظیمات (Settings) به‌طور کامل جای آن را خواهد گرفت. اکنون به‌نظر می‌رسد پس از واکنش منفی کاربران در فضای آنلاین، مایکروسافت از تصمیمش عقب‌نشینی کرده است.

در بیانیه‌ی اصلی مایکروسافت درباره‌ی کنترل پنل آمده بود که این بخش از ویندوز حذف خواهد شد و اپلیکیشن Settings جایش را خواهد گرفت؛ زیرا تجربه‌ی کاربری جدیدتر و ساده‌تری ارائه می‌دهد. فقط چند ساعت بعد از انتشار بیانیه‌ی مذکور در صفحه‌ی پشتیبانی مایکروسافت، این جمله تغییر کرد و اکنون اشاره می‌کند که بسیاری از تنظیمات در کنترل پنل در حال انتقال به اپلیکیشن Settings هستند؛ زیرا تجربه‌ی جدیدتر و ساده‌تری ارائه می‌دهد.

اطلاعیه صفحه پشتیبانی مایکروسافت درمورد حذف کنترل پنل از ویندوز
Microsoft

اپلیکیشن Settings برای اولین‌بار سال ۲۰۱۲ با ویندوز ۸ معرفی شد و از آن زمان به‌بعد بین علاقه‌مندان به فناوری صحبت‌هایی درباره‌ی جایگزینی نهایی کنترل پنل با این اپلیکیشن جدیدتر مطرح شده است. ۱۲ سال از انتشار جایگزین احتمالی کنترل پنل می‌گذرد و این بخش همچنان دردسترس قرار دارد. درواقع، مایکروسافت تا زمان انتشار سند پشتیبانی خود، هرگز به حذف کنترل اشاره نکرده بود. ظاهراً پس‌ از اینکه رسانه‌های خبری ماجرای مربوط به این اقدام را پوشش دادند، سازنده‌ی ویندوز تسلیم شد و متن سند پشتیبانی را تغییر داد.

مقالات مرتبط:
  • کنترل پنل ویندوز یک‌قدم به حذف کامل نزدیک‌تر شد
  • مایکروسافت بالاخره تأیید کرد که منوی تنظیمات ویندوز به‌طور کامل جایگزین کنترل‌پنل می‌شود

حتی درصورتی‌که مایکروسافت کنترل پنل را نگه دارد، برای کسانی که به‌دنبال اعمال کنترل دقیق‌تر سیستم‌عامل هستند، این شرکت دائماً ویژگی‌های بیشتری به اپ Settings اضافه می‌کند تا کاربران را از روش قدیمی دور کند.

برای مثال، جدیدترین نسخه‌ی پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ با شماره ساخت Build 27686 به شما اجازه می‌دهد تا تنظیمات لپ‌تاپ خود را بسته به اینکه به برق وصل باشد یا نه، تغییر دهید. قبلاً فقط با جست‌وجو در منوها ازطریق Power Options در کنترل پنل می‌توانستید این کار را انجام دهید؛ اما به‌روزرسانی جدید باعث می‌شود دسترسی به این تنظیمات برای همه در منو تنظیمات آسان‌تر شود.