تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3761241
شناسه : 3761241
تاریخ :
مجلس دانش‌آموزی را در سراسر کشور دایر کردم اقتصاد ایران: وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مجلس دانش آموزی تنها یک مجموعه واحد در سراسر کشور بود و این مجلس را در سطح استان‌ها و به صورت کشوری دایر کردم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، پیرامون فعالیت‌های مجلس دانش آموزی و اهمیت آن اظهار کرد: مجلس دانش آموزی تنها یک مجموعه واحد در سراسر کشور بود اما در دوره‌ای که پیش از این در وزارت آموزش و پرورش مسئولیت داشتم، این مجلس را در سطح استان‌ها و به صورت کشوری دایر کردم.

وی افزود: همچنین مجلس دانش آموزی شهرستان و منطقه را شکل دادم‌. معتقدم مجلس دانش آموزی بالاترین و بهترین موقعیت برای دانش آموزان ایرانی است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در مجلس دانش‌آموزی، دانش‌آموزان علاوه بر آن که می‌توانند از طریق آن نقش‌آفرینی کنند، به بخش‌های مختلف نظام تعلیم و تربیت کمک می‌رسانند و فرآیندی تربیتی نیز برای خودشان ایجاد می‌کنند. اعتماد به نفس و عزت نفس دانش آموزان در مجلس دانش آموزی ارتقا می‌یابد و مهارت‌های بسیاری که مورد نیاز هر انسانی است را می‌آموزد.

کاظمی تصریح کرد: مهارت‌های ارتباطی، پرسشگری، بصیرت و بسیاری از مهارت‌های دیگر توسط فعالیت‌هایی که دانش آموزان در مجلس دانش‌آموزی انجام می‌دهند به آن‌ها افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه نقش پذیری تربیتی دانش آموزان در مجلس دانش آموزی این است که آن‌ها امروز بسیار خوب سخن می‌گویند و تحلیل می‌کنند. سال‌ها قبل خبرگزاری پانا را برای وزارت آموزش و پرورش تعریف کردم و برای هر مدرسه و حتی هر کلاس درس یک خبرنگار پیش بینی کردم. ظرفیت بزرگی برای ایجاد یک فرآیند تربیتی قابل توجه برای دانش آموزان ایجاد شد، چرا که کسی که فعالیت خبرنگاری انجام می‌دهد به انواع دانش‌ها، بینش و تحلیل نیاز دارد.