تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761238
شناسه : 3761238
تاریخ :
۱۵۳ مورد شکایت در پرونده یک کلاهبردار اقتصاد ایران: بندرعباس_فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که با رسید سازی جعلی از شهروندان در سایت دیوار کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی مراجعه و اعلام شکایت فردی به پلیس فتا مبنی بر اینکه در سایت دیوار مورد کلاهبرداری قرار گرفته، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که پس از بارگذاری آگهی فروش طلا توسط یک فرد در سایت دیوار، شخصی دیگر به عنوان خریدار با وی تماس گرفته و درخواست خرید کالای بارگذاری شده کرده است.

این مقام انتظامی استان اظهار داشت: در بررسی‌های تکمیلی این نتیجه حاصل شد که خریدار با واریز پول، صاحب آگهی را فریب داده و کالا را تحویل گرفته، در حالی که برابر رسید واریزی، پول کلاهبرداری هم به حساب وی واریز شده است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان خاطر نشان کرد: با تلاش همه جانبه و انجام اقدامات فنی فرد کلاهبردار شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر و در بازجویی به عمل آمده ابتدا منکر جرم ارتکابی شد که پس از روبرو شدن با ادله دیجیتال لب به اعتراف گشوده و معترف شد حدود دو سال قبل از یکی از استان‌های کشور با هدف کلاهبرداری وارد این استان شده است.

سردار جاویدان بیان کرد: با بررسی سوابق این متهم مشخص شد دارای چندین فقره سابقه کلاهبرداری با عناوین اسکیمر، فیشینگ، رسید جعلی و… است و درگذشته نیز توسط این پلیس دستگیر و روانه زندان شده و پس از آزادی دوباره به کار خود ادامه داده و در حال حاضر ۱۵۳ مورد شکایت مربوط به این متهم در کشور ثبت شده که ضروری است چنانچه یکی از شهروندان با این روش مورد کلاهبرداری قرارگرفته به پلیس فتا یا شعبه هفتم دادیاری شهرستان بندرعباس مراجعه کند.

این مقام انتظامی استان به عموم مردم و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: هرگز در شبکه‌های اجتماعی به افراد اعتماد نکنند چرا که ممکن است کلاهبرداران با جعل هویت و یا هویت جعلی اقدام به مهندسی اجتماعی کنند، همچنین جهت فروش کالا از درگاه پرداخت امن دیوار اقدام به خرید و فروش نمایند تا مورد سو استفاده قرار گیرد.