تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761236
شناسه : 3761236
تاریخ :
۸۸ مدرسه در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد اقتصاد ایران: اصفهان– مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: ۵۰۰ کلاس درس در قالب ۸۸ مدرسه در استان تا مهر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا ابراهیمی در نشست پروژه مهر تحصیلی در اداره کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: تأمین این تعداد فضای آموزشی با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و همچنین به همت خیرین مدرسه‌ساز استان صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: از نظر سخت‌افزاری افزایش تعداد فضاهای آموزشی در آستانه سال تحصیلی جدید در نوع خود بی‌نظیر است و می‌تواند بخش مهمی از نیازهای آموزش و پرورش را برطرف کند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: از سوی دیگر تجهیزات بسیار خوبی با اعتبارات دولتی و کمک خیرین برای مدارس تأمین شده است و مشکلات در این زمینه در سال تحصیلی پیش‌رو کمتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان در چند سال اخیر با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه بود که در سال گذشته اقداماتی در این زمین انجام شد تا کسری نیروی انسانی کمتر از گذشته باشد.

ابراهیمی افزود: با برنامه‌های در دست اقدام، پیش‌بینی می‌شود تمام کلاس‌های درس استان از ابتدای مهر با حضور معلمان برگزار شود.

وی یادآور شد: سازماندهی نیروی انسانی در استان انجام و محل تدریس نیروهای تازه استخدام تعیین و بخشی از دوره‌های توانمندسازی این نیروها نیز اجرایی شده و بخش دیگری در حال آغاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی گفت: تعدادی از مدارس تازه تأسیس و عادی استان با توجه به نیاز دانش‌آموزان از دبیرستان به هنرستان تغییر کاربری یافته‌اند تا دانش‌آموزان در آنها تحصیل کنند.

وی تصریح کرد: توجه ویژه‌ای به کیفیت‌بخشی مدارس عادی دولتی صورت گرفته و امسال نسبت به سال گذشته میانگین معدل دانش‌آموزان در مدارس دولتی عادی نسبت به گذشته بهتر شده است در حالی که هنوز مطلوب نیست.

ابراهیمی تاکید کرد: در سال تحصیلی آینده در نظر است کیفیت مدارس عادی دولتی نسبت به مدارس خاص رشد بیشتری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به قرار گرفتن در ماه پایانی تابستان گفت: اقدامات ویژه‌ای در راستای بازگشایی ایمن سال تحصیلی آینده در دست اقدام است.