تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3761235
شناسه : 3761235
تاریخ :
کشتی جنگی اروپایی در دریای سرخ از ترس هدف قرارگرفتن فرار کرد اقتصاد ایران: یک منبع وابسته به نیروی دریایی یمن تاکید کرد که یکی از کشتی‌های جنگی اروپایی قصد داشته از یک کشتی یونانی حمایت کند، اما پس از آن که خود به هدف نیروهای یمنی مبدل شده پا به فرار گذاشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، یک منبع وابسته به نیروی دریایی یمن اعلام کرد که یک کشتی جنگی اروپایی پیش از فرار تلاش کرده است مانع از حمله به کشتی یونانی «SOUNION» در دریای سرخ بشود.

این منبع تاکید کرد: این کشتی جنگی اروپایی شهپاد هجومی نخست را هدف قرار داد، بنابراین هدف حمله به سمت این کشتی جنگی تغییر کرد و با شهپاد دوم به آن حمله شد.

وی افزود: هنگامی که خدمه کشتی جنگی متوجه شدند هدف حمله به سوی آنان تغییر کرده، تصمیم گرفتند فرار کنند و خدمه کشتی سونیون را همراه خود از منطقه دور کردند.

این منبع تصریح کرد: بار دیگر به کشتی‌ها هشدار می‌دهیم که از دستکاری دستگاه‌های شناسایی خودداری کنند، زیرا این موضوع آن‌ها را در معرض هدف قرارگرفتن قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: کشتی‌های هدف، چه دستگاه‌های شناسایی خود را خاموش کنند و چه روشن نگه دارند، مشخص هستند. کشتی‌های دیگر در امان هستند و می‌توانند به دریانوردی در منطقه عملیاتی ما اقدام کنند.

این منبع ادامه داد: ما به توسعه توانمندی‌های خود در راستای پشتیبانی از غزه و ملت فلسطین و دفاع از کشورمان در راستای حملات آمریکا و انگلیس ادامه خواهیم داد.

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف متجاوز آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.