تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761223
شناسه : 3761223
تاریخ :
انجام اقدامات پیشگیرانه مقابله با پشه آئدس در بنادر باهنر و شرق اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اقدامات پیشگیرانه در مقابله با پشه آئدس در سطح این مجموعه را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمد حسینی تختی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با شیوع پشه آئدس، اظهار کرد: این مدیریت در راستای مقابله با شیوع بیماری تب دِنگی که منشأ آن پشه آئدس است، اقدامات پیشگیرانه‌ای را در سطح بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه تب دنگی یک عفونت ویروسی است که از طریق نیش پشه‌های آلوده، به انسان منتقل می‌شود، افزود: برگزاری دوره آموزشی و آگاهی‌افزایی پشه آئدس با همکاری مرکز بهداشت استان جهت کلیه شاغلین بندر، الزام بخش خصوصی به برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوع پشه آئدس و تب دانگی و همچنین تأمین و نصب حشره‌کش برقی در ابعاد مختلف جهت نصب در سالن‌های مسافری و اماکن اداری بنادر شهید باهنر و شرق استان از جمله اقدامات صورت گرفته است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان همچنین از تله‌گذاری پشه آئدس در بخش‌های مختلف بندر شهید باهنر خبر داد و گفت: نصب چاه بست، نصب توری ریز در پنجره‌ها و محل ورودی فن‌ها، سوراخ کردن لاستیک‌های ضربه گیر اسکله‌ها و جلوگیری از دپوی زباله نیز جز دیگر اقدامات صورت گرفته است.

محمدحسینی تختی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات مطرح شده در دوره‌های آموزشی مرکز بهداشت، این گونه از پشه در آب‌ها راکد توانایی تخم‌ریزی و تکثیر را دارد، ادامه داد: خشکاندن کلیه مانداب‌های سطح محوطه‌های بنادر، اصلاح آبیاری فضای سبز، باز کردن مسیر کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی و همچنین جمع‌آوری آب کولرها نیز در همین راستا انجام شده است.

وی همچنین از آموزش مستمر کارکنان اداری و عملیاتی این مجموعه در راستای رعایت موارد مربوطه خبر داد و تصریح کرد: نصب بنر در محوطه بندر، سم‌پاشی منحول‌ها، نصب کارت زرد و تهیه و توزیع اسپری دافع حشرات در بین کارکنان بندر و شاغلین بخش خصوصی نیز در این زمینه انجام شده است.

این مقام مسؤول در انتها نیز تاکید کرد: جلسات کمیته پدافند زیستی در مدیریت بندر شهید باهنر و شرق هرمزگان به طور مستمر برگزار شده و ضمن رصد موارد ضروری در رابطه با جلوگیری از شیوع پشه آئدس، وظایف هر بخش را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.