تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761205
شناسه : 3761205
تاریخ :
وزش باد تند در اردبیل پیش‌بینی می‌شود/افزایش محسوس دما از امروز اقتصاد ایران: اردبیل-مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی برای سطح استان اردبیل به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان، وزش باد تند پیش‌بینی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز ضمن افزایش دمای هوا پدیده غالب در سطح استان اردبیل از حوالی ظهر تا عصر به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی استان، وزش باد تند پیش بینی می‌شود که احتمالاً در مناطق مستعد با خیزش گرد و خاک محلی نیز همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه اوج وزش باد گرمیج از حوالی ظهر تا عصر امروز خواهد بود، افزود: طی امروز به دلیل تقویت کم فشار سطح زمین در منطقه، ضمن وزش بادهای گرمیج دمای هوا نیز به طور محسوس افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از فردا تا پایان هفته جاری با تداوم الگوی تابستانه، شرایط جوی پایدار انتظار می‌رود و از نظر دمایی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه تغییرات قابل ملاحظه‌ای رخ نخواهد داد.

کوهی با بیان اینکه از روز پنجشنبه با نفوذ پرفشار سطح زمین و وزش باد خزری، دمای هوا چند درجه‌ای کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی هفته جاری از شرایط فصلی و محلی در ساعات عصر و اوایل شب در مناطق کوهستانی و به ویژه ارتفاعات افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق نیز احتمال می‌رود.