تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761194
شناسه : 3761194
تاریخ :
۱۵ هکتار از اراضی «آق داغ» خلخال طعمه حریق شد اقتصاد ایران: خلخال- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: ۱۵ هکتار از اراضی «آق داغ» خلخال در پی آتش‌سوزی در پی آتش‌سوزی گسترده در منطقه طعمه حریق شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین معصوم زاده ظهر دوشنبه با حضور در محل اطفا حریق در «آق داغ» خلخال اظهار کرد: آتش سوزی گسترده‌ای در منطقه حفاظت شده «آق داغ» خلخال رخ داد که در پی آن حدود ۱۵ هکتار از اراضی این منطقه طعمه حریق شد.

وی افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر وقوع آتش سوزی در اراضی و مراتع واقع در منطقه حفاظت شده آق داغ، مأموران یگان حفاظت محیط زیست به همراه نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شدند و خوشبختانه با اقدام به موقع، مانع از گسترش بیشتر حریق شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال بیان کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و گستردگی آتش، مهار آن با دشواری‌های زیادی همراه بود. اما پس از سه ساعت تلاش بی‌وقفه، آتش‌نشانان موفق به مهار آتش شدند.

معصوم‌زاده خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال حراست و حفاظت می‌شود.