تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3761187
شناسه : 3761187
تاریخ :
اگر مسائل آموزش و پرورش را حل کنیم، دیگر مسائل کشور حل می‌شود اقتصاد ایران: وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران گفت: اگر مسائل آموزش و پرورش را حل کنیم، به خودی خود دیگر مسائل کشور حل می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران گفت: از نوع نگاه وزیر کشور به جامعه فرهنگی و تعلیم و تربیت کشور تشکر می‌کنم. این همان نگاهی هست که ما به آن نیاز داریم. اگر مسائل آموزش و پرورش را حل کنیم، به خودی خود دیگر مسائل کشور حل می‌شود.

وی افزود: در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی هستیم که این یک پروژه ملی است که اتفاقات بسیار خوشایندی را در فضای جامعه رقم می‌زند.

کاظمی ادامه داد: همکاران من در سراسر استان‌ها تمهیدات بسیاری را در مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد نیاز بازگشایی مدارس اندیشیده‌اند. با کمک استانداران و فرمانداران انجام داده‌ایم تا بازگشایی آرامی را در سراسر کشور برای مدارس رقم بزنیم.

وی همچنین بیان کرد: در هفته‌های آینده شوراهای آموزش و پرورش کشور را در سطح استان‌ها و شوراهای آموزش و پرورش کشور را در سطح شهرستان‌ها و مناطق تشکیل خواهیم داد و ظرفیت همه دستگاه‌ها کمک خواهیم گرفت تا حضور با نشاط و امیدبخش دانش آموزان را در فضای تعلیم و تربیت شاهد باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با تحصیل دانش آموزان اتباع در مدارس بیان کرد: نکته‌های تربیتی و امنیتی دارد و ما باید به همه این مسائل توجه کنیم و با همفکری و با مشارکت وزارت کشور برنامه‌ریزی می‌کنیم. عده‌ای که به صورت غیر مجاز میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند به نحو مناسب دغدغه‌های آن‌ها را برطرف کنیم.

کاظمی همچنین در رابطه با راهبرد دولت چهاردهم برای دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دانشگاه بزرگترین سرمایه تأمین منابع انسانی برای نظام تعلیم و تربیت است و نگاه ما به دانشگاه فرهنگیان این است که باید در دو بُعد مورد توجه قرار دهیم. از بُعد کمیت و کیفیت. زیرساخت‌ها را به گونه‌ای تکمیل می‌کنیم که بتوانیم در سال ۱۴۰۵ توازن میان تأمین نیروی انسانی مورد نیاز از طریق این دانشگاه برقرار کنیم.