تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3761164
شناسه : 3761164
تاریخ :
دلیل فعال شدن هشدار سطح «چارلی» در پایگاه ناتو در آلمان چه بود؟ اقتصاد ایران: یک رسانه آلمانی به نقل از منابع امنیتی مدعی شد که هشدار امنیتی هفته گذشته در یکی از پایگاه‌های ناتو در این کشور، به دلیل تهدید حمله پهپادی بوده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، خبرگزاری آلمان «dpa» به نقل از منابع امنیتی مدعی شد که دلیل فعال شدن هشدار سطح «چارلی» در پایگاه هوایی «گایلن‌کایرشن» ناتو در غرب آلمان، حمله پهپادی احتمالی بوده است.

پایگاه هوایی گایلن‌کایرشن هفته گذشته سطح هشدار امنیتی را به «چارلی» افزایش داد. بین چهار سطح هشدار امنیتی، چارلی دومین سطح هشدار بالا محسوب می‌شود.

خبرگزاری آلمان به نقل از منابع آگاه مدعی شد که این پایگاه پس از دریافت هشداری محرمانه از سوی یک سرویس اطلاعاتی خارجی درباره خرابکاری احتمالی روسیه، این هشدار را فعال کرده است. به گفته این منابع، هیچ پهپادی رصد یا رویت و هیچ مدرکی دال بر نقش روسیه یافت نشد.

یکی از سخنگویان ناتو در گایلن‌کیرشن مدعی شد: هیچ کلمه‌ای از روسیه به میان نیامد. ما صرفاً درباره تهدیدی پهپادی حرف زدیم.

همزمان با تشدید گزارش رسانه‌های غربی درباره اقدامات خرابکارانه احتمالی منتسب به روسیه علیه کشورهای حامی اوکراین، قوای ناتو در هشدار سطح بالا به سر می‌برد. مسکو هرگونه اتهامات وارده از سوی غرب و رسانه‌ها علیه این کشور مبنی بر حمله یا اقدام علیه اعضای ناتو را رد کرده است.