تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3761156
شناسه : 3761156
تاریخ :
میانگین معطلی‌ زائرین در پایانه‌های مرزی زیر دو ساعت است اقتصاد ایران: رییس سازمان راهداری با اشاره به اینکه میانگین معطلی زائرین در پایانه‌های مرزی برای سوار شدن به اتوبوس‌ها زیر ۲ ساعت است، گفت: در هر ۲۴ ساعت شبانه‌روز، دو هزار دستگاه سرویس انجام می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه میانگین تأخیر و معطلی زائرین در پایانه‌های مرزی برای سوار شدن به اتوبوس‌ها در اربعین امسال زیر ۲ ساعت برآورد شده است، گفت: زائرین برخی از استان‌های مختلف به علت تعداد زائر و ازدحام جمعیت معطلی ۲ الی ۳ ساعته داشتند اما میانگین معطلی زائران اربعین امسال در پایانه مرزی زیر دو ساعت بوده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه افزود: برای خدمت‌رسانی بهتر به زائرین اربعین حسینی، تمام ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای کشور به پای کار آوردیم و نزدیک به ۳۰ هزار دستگاه به صورت، صورت وضعیت فعلی اتوبوس‌ها برای مرزها صادر شده و نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر زائر توسط ناوگان جاده‌ای جابه‌جا شدند.

وی افزود: هم‌اکنون بر اساس آخرین آمار از مرز مهران، ۱۹۰ هزار زائر ایرانی از این مرز به سمت عراق عزیمت داشتند اما هنوز به کشور بازنگشته‌اند و طبق پیش‌بینی‌ها تا فردا ظهر اکثر زوار ایرانی به کشور بازگردند و تنها اتباع خارجی تا پایان هفته در خاک عراق استقرار داشته باشند. همچنین از صفر بامداد دیشب تا الان، حدود هزار و ۳۰۰ دستگاه سرویس برای جابه‌جایی زائرین انجام شده است.

امانی خاطرنشان کرد: از ابتدای روز جمعه ۲ شهریورماه تا به امروز (دوشنبه، ۵ شهریورماه) به صورت روزانه از صفر بامداد تا صفر بامداد شب بعدی در بازه زمانی ۲۴ ساعت، تقریباً هزار ۸۵۰ تا دو هزار دستگاه اتوبوس سرویس‌دهی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: براساس آمار، نزدیک به ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرزهای زمینی کشور خارج شدند و نسبت به سال گذشته شرایط بهتری در زمینه حمل و نقل و امکانات دیگر برای زائرین فراهم شد؛ همچنین امکانات و خدمت‌رسانی‌های مطلوب‌تری در سطح رضایت مردم در پایانه‌های مرزی کشور به زائرین ارائه شده است.