تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761096
شناسه : 3761096
تاریخ :
امسال ۸۹۱ هزار تُن کالا از مرکزی به ۸۱ کشور جهان صادر شد اقتصاد ایران: اراک- مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: امسال ۸۹۱ هزار تن کالا به ارزش ۶۰۶ میلیون دلار از این استان به ۸۱ کشور جهان صادر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

روح الله غلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجموع درآمدهای وصولی گمرکات استان مرکزی مبلغ ۹,۷۴۳ میلیارد ریال بوده که رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد که از این رقم درآمد ملی و استانی با ۶,۰۲۱ میلیارد ریال رشد ۱۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

روح غلامی بیان کرد: در پنج ماه نخست سال جاری، ۸۹۱ هزار تن کالا به ارزش ۶۰۶ میلیون دلار به ۸۱ کشور جهان از جمله افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه و امارات متحده عربی از گمرکات استان مرکزی صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان مرکزی با اشاره به موضوع واردات کالا نیز گفت: همچنین در رویه واردات ۱۵۸ هزار تن کالا با رشد ۲۹ درصدی به ارزش ۴۰۳ میلیون دلار از ۴۵ کشور از جمله امارات متحده عربی، چین، ترکیه، قطر و آلمان به استان وارد شده است که افزایش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

غلامی با اشاره به اینکه در راستای موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این بازه زمانی ۱۰ پرونده به ارزش ۳۳۶ میلیارد ریال توسط گمرک کشف شده است، افزود: همچنین در این مدت ۳۱۶ پرونده به ارزش ۱/۰۷۲ میلیارد ریال از سایر نهادهای کاشف توسط مرجع رسیدگی به گمرک ارجاع شده است.