تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3761083
شناسه : 3761083
تاریخ :
دومین نمایشگاه صنعت موسیقی برگزار می‌شود اقتصاد ایران: دومین نمایشگاه صنعت موسیقی ۱۰ تا ۱۳ مهر ۱۴۰۳ در مجموعه نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم, بر اساس اعلام ستاد برگزاری نمایشگاه، در این دوره با توجه به استقبال از دوره نخست، تمهیداتی ویژه برای فعالین این حوزه در نظر گرفته شده است.

در این بین  پیرو اظهار نظر و گلایه‌های برخی واردکنندگان ادوات موسیقی، موضوع ممنوعیت واردات سازها و ادوات موسیقی، از سوی دبیرخانه نمایشگاه صنعت موسیقی مورد پیگیری قرار گرفت و جلسات متعددی در این خصوص با مقامات و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری ارشاد، اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری و آلات موسیقی و... برگزار شد.

نهایتا نامه‌ای با امضای سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده و به وزارت صمت ارسال شد.

خردادماه 1403، در پی نامه‌ای از سوی رئیس سازمان توسعه تجارت به وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت، ممنوعیت واردات برخی از اقلام گروه 4 از جمله برخی آلات موسیقی لغو شد؛ بنابراین واردات ساز دیگر ممنوع نیست و واردکنندگان می‌توانند به صورت قانونی انواع ساز و ادوات موسیقی را به کشور وارد کنند.

در راستای سیاست‌های توسعه تجارت، حمایت از مصرف‌کنندگان و رونق اقتصادی و در پی نامه‌ای از سوی مهدی ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت به وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت، ممنوعیت واردات برخی از اقلام گروه 4 لغو شد.

در این نامه آمده:

با عنایت به اینکه بند سوم مصوبه هفتادمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مورخ 28 اردیبهشت 1401 تا پایان سال 1402 معتبر بوده، وزارت متبوع درخواست حذف برخی کالاها از لیست کالاهای ممنوعه را جهت تصویب به شورای مذکور ارسال نموده است. از این رو ممنوعیت ثبت سفارش و واردات کالاهای پیوست که در پیشنهاد ارائه شده وزارت متبوع به عنوان کالای ممنوعه اعلام نگردیده‌اند لغو می‌گردد.

گفتنی است که از سال 1396 با خروج آمریکا از برجام، کاهش فروش نفت و در نتیجه کاهش منابع ارزی، دولت مجبور به مدیریت منابع شد. در این راستا واردات بسیاری از کالاهای لوکس ممنوع شد. همچنین در سال 1398 با هدف حمایت از تولید داخل، قانون ممنوعیت ورود کالا به کشور با امکان تولید داخل به تصویب رسید.

• در پی این اقدام طیف وسیعی از کالاها ممنوعیت واردات آنها لغو شده است. برخی از این کالاها عبارتند از:

* پیانو

* آلات موسیقی بادی، برنجی

* آلات موسیقی ضربی (مثلاً، طبل و دهل، کسیلوفون، سنج، قاشقک، ماراکاس) و ...

بر اساس اعلام ستاد برگزاری دومین نمایشگاه صنعت موسیقی ساعات بازدید از این نمایشگاه از ده صبح تا 18 معین شده است.

انتهای پیام/