تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3761075
شناسه : 3761075
تاریخ :
ارائه لایحه تشدید مجازات اقدام کنندگان علیه امنیت وکلا اقتصاد ایران: یک وکیل دادگستری از تنظیم و ارائه لایحه‌ای تحت عنوان تشدید مجازات اقدام کنندگان علیه تمامیت جسمانی و امنیت روانی قضات، وکلا و کارشناسان دادگستری از سوی قوه قضاییه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رسول کوهپایه زاده وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص حکم قصاص مرحوم جعفر آقایی اظهار کرد: حکم قصاص نفس مرحوم جعفر آقایی که در بامداد عاشورا دو سال پیش در مقابل دید گان همسر و فرزند به ضرب گلوله به قتل رسید امروز با درخواست اولیای دم و پس از طی تشریفات قانونی و انجام استیذان اجرا شد.

وی ادامه داد: به عنوان وکیل اولیای دم لازم می‌دانم از درایت و قاطعیت دستگاه قضائی به خصوص رئیس قوه قضائیه، که از بدو تشکیل پرونده دستورات لازم جهت رسیدگی سریع و قاطع و ارائه گزارش اقدامات انجام شده توسط مسئولان قضائی رسیدگی کننده به پرونده را صادر کرده‌اند قدرانی کنم.

این وکیل دادگستری افزود: همچنین از دادستان شاهرود و قضات شعبه دو دادگاه کیفری استان سمنان و قضات عالی مقام شعبه ۴۹ دیوان عالی کشور، همچنین کاراگاهان اداره آگاهی شهرستان شاهرود که با شجاعت و قاطعیت مانع از تضییع حرمت خون به ناحق ریخته همکارمان شدند کمال تشکر را دارم.

کوهپایه زاده گفت: با بررسی آسیب شناسانه اقدامات خشونت‌آمیز اخیر و جنایات شدت گرفته نسبت به وکلا دادگستری این نکته مهم نمایان می‌شود که، به دلیل خلأ قانونی دستور دهنده قتل و جنایت که با پرداخت وجه و اجیر کردن اشخاص دستور قتل را صادر کرده، سبب اصلی وقوع این جنایت است، به عنوان معاون در قتل صرفاً به حبس محکوم می‌شود. شخصی که علت‌العلل و مباشر معنوی وقوع این جنایت بوده و در واقع مسبب اصلی سلب حیات از دو نفر است.

وی ادامه داد: به عنوان وکیل دادگستری این پرونده با توجه به تشدید اقدامات خشونت‌آمیز علیه وکلا و قضات دادگستری ضروری به نظر می‌رسد لایحه‌ای تحت عنوان «تشدید مجازات اقدام کنندگان علیه تمامیت جسمانی و امنیت روانی قضات، وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری» از سوی قوه قضائیه تنظیم و از طریق مجرای قانونی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود، تا ابزارهای قانونی لازم و کارآمد در اختیار مراجع قضائی جهت صدور احکام و مجازات‌های بازدارنده نسبت به آمر و دستور دهنده قتل انجام پذیرد.

کوهپایه زاده در پایان بیان کرد: در طول دو سال گذشته با همفکری تعدادی از همکاران دغدغه‌مند که متخصص پیش‌نویس پیشنهادی این لایحه تهیه شده و در اختیار مسئولان قوه قضائیه قرار خواهد گرفت، و امیدواریم که مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب لایحه پیشنهادی قوه قضائیه در این خصوص اقدام عاجز به عمل آورد.