تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761070
شناسه : 3761070
تاریخ :
مازندران طی یک سال ۵ بار رکورد جوجه ریزی را شکست اقتصاد ایران: ساری-رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران طی یک سال پنج بار رکورد جوجه ریزی را شکست و میزان تولید از ۱۸ میلیون قطعه فراتر رفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی ظهر دوشنبه در نشست حوزه تولیدات دامی گفت: در یک سال گذشته ۵ بار از رکورد ۱۷ میلیون قطعه گذشتیم و در ماه گذشته استان مازندران رکورد ۱۸.۸ میلیون قطعه جوجه ریزی را به شکل بی نظیری ثبت کرد.

مؤمنی افزود: از ابتدای سال جاری ۸۸ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده که نسبت ۶۶ میلیون قطعه جوجه ریزی سال گذشته، ۲۳ درصد رشد دارد.

وی خاطر نشان کرد: سه استان شمالی با تولید بیش از یک سوم گوشت سفید مرغ تأمین کننده اصلی امنیت غذایی کشور و بویژه پایتخت هستند.

رئیس سازمان در ادامه اظهار کرد: مساله زنجیره تأمین از مرغداری‌های مادر و گوشتی، خوراک دام تا کشتارگاه‌ها امروز موضوع تولید نیست بلکه مساله بازار است و تولیدکننده حق دارد فقط دغدغه تولید داشته باشد و محصولش با حاشیه سود منطقی عرضه و به مصرف کننده برسد.

مؤمنی در ادامه خواستار تحرک بخشی هرچه بیشتر به بازار تولیدکننده استان‌های شمالی از برنج تا طیور از طریق اخذ تدابیر مناسب و مقتضی صورت گیرد.

مؤمنی به مسائلی نظیر سیستم ارسال مرغ و تعیین تکلیف مجوزهای تأسیس به بهره برداری نرسیده، فرصت سازی برای فعالیت ظرفیت‌های باقیمانده واحدهای خوراک دام و کشتارگاه‌ها، تأمین سرمایه برای احیای واحدهای راکد دامی و تأمین سرمایه برای توسعه مکانیزاسیون و ارتقای بهره وری واحدهای دام و طیور اشاره کرد.