تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761030
شناسه : 3761030
تاریخ :
۱۴ طرح گردشگری طی هفته دولت در اردبیل افتتاح می‌شود اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ۱۴ طرح گردشگری اردبیل همزمان با هفته دولت با سرمایه‌گذاری ۷ هزار و ۷۱۷ میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از افتتاح ۱۴ طرح گردشگری استان همزمان با هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: این طرح‌ها توسط بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری حدود ۷ هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۲۶۰ نفر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در شهرستان‌های مشگین‌شهر، سرعین، پارس‌آباد، خلخال و نمین افتتاح خواهد شد، ادامه داد: همچنین ۹۰ طرح گردشگری دیگر نیز در شهرستان‌های دیگر استان در حال اجرا هستند که پس از اتمام به بهره‌برداری خواهند رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل به بهره‌برداری از ۲ هتل آپارتمان با ظرفیت ۱۰۳ تخت اقامتی در شهرستان مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز استان به توسعه مراکز اقامتی اغلب طرح‌های گردشگری مورد افتتاح در حوزه هتل و مراکز اقامتی قرار دارد که می‌تواند ظرفیت واحدهای اقامتی استان را به میزان چشم‌گیری افزایش دهد.

محمدی ادیب از بهره‌برداری ۱۲ پروژه مرمتی در سراسر استان طی این هفته خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها نیز با توجه به اهمیت بناها و آثار تاریخی استان و اجرای مستمر طرح‌های مرمتی در این بناها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ۱۰ اثر از آثار موزه ملی ایران که متعلق به مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی به مدت یک ماه به نمایش گذاشته خواهد شد و نمایشگاهی هم با عنوان نمایشگاه «بقعه شیخ صفی، رؤیای شاه عباس» طی روزهای آتی همزمان با هفته دولت دایر می‌شود.