تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3761028
شناسه : 3761028
تاریخ :
بهره‌برداری از پروژه‌های برق اردبیل با اعتبار ۵ هزار میلیارد ریال اقتصاد ایران: اردبیل- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: همزمان با هفته دولت، پروژه‌های برق‌رسانی استان اردبیل با اعتباری حدود ۵ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در راستای رضایت شهروندان و تحقق اهداف متعالی شرکت، همزمان با هفته دولت، پروژه‌های برق‌رسانی استان با اعتباری حدود ۵ هزار میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های برق در ۸ حوزه مختلف گفت: پروژه‌های سرمایه گذاری که توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه‌های روستایی و شهری و همچنین تجهیز و راه اندازی پست‌های توزیع هوایی و فیدرهای جدید و افزایش قدرت مانور و استفاده از تجهیزات با فن آوری‌های جدید از جمله ریکلوزر و سکسیونرر گازی را شامل می‌شود، با اعتباری حدود بر یک هزار و ۲۳۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از نصب چراغ روشنایی معابر در نقاط مختلف شهری و روستایی با نصب تیر بتونی و پایه فلزی به طول ۱۱۵ کیلومتر با اعتبار ۱۵۹ میلیارد ریالی خبر داد و افزود: در حوزه پروژه‌های نیرورسانی که شامل برق‌رسانی به چاه‌های کشاورزی، دامداری، مرغداری، پرورش ماهی، صنایع تولیدی می‌شود نیز در سطح استان، ۵۵ کیلومتر خط ۲۰ کیلو ولت هوایی و ۹۴ دستگاه ترانسفورماتور با اعتباری حدود ۷۷۲ میلیارد ریال در هفته دولت امسال تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

قدیمی با اشاره به تبدیل ۶۵۰ کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار در جهت کاهش تلفات با اعتبار ۲ هزار و ۱۲۶ میلیارد ریال ادامه داد: اصلاح و بهینه سازی شبکه برق نزدیک به ۳۰ روستا نیز با ۴۳۷ میلیارد ریال اعتبار به اتمام رسیده است.

وی از اختصاص هزینه‌ای حدود ۲۲۲ میلیارد ریال جهت نصب ۲ هزار و ۶۵۰ کنتور هوشمند خبر داد و گفت: برای احداث روشنایی معابر منطقه گردشگری «ازناو خلخال» نیز با احداث یک هزار و ۸۰۰ متر خط فشار ضعیف هوایی با کابل خودنگهدار و احداث خط ۲۰ کیلو ولت «شهرک صنعتی گزاز» ۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به برق رسانی روستاهای بی برق «حصار» در شهرستان مشگین‌شهر و «روستای طهرستان» در شهرستان خلخال خاطرنشان کرد: احداث یک دستگاه پست هوایی ۲۵ و یک هزار و ۲۰۰ متر خط فشار متوسط و ضعیف در روستای حصار و یک دستگاه پست هوایی ۵۰ کیلو ولت آمپر و یک هزار و ۱۰۰ متر خط فشار متوسط و ضعیف در روستای «طهرستان» با اعتباری حدود ۲۵ میلیارد ریال، عملیات برق رسانی به دو روستای یاد شده تحقق یافت.