تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3761001
شناسه : 3761001
تاریخ :
«سید مقاومت» غافلگیری‌های جدیدی برای تل‌آویو دارد اقتصاد ایران: عملیات ترکیبی و مهم حزب الله لبنان در کنار تلاش غرب برای حمایت از رژیم صهیونیستی از طریق کشورهای عربی از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حرف و حدیث‌ها در خصوص عملیات گسترده حزب الله لبنان با نام عملیات روز اربعین که توسط سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب اعلام شد، همچنان ادامه دارد. ابعاد این عملیات در کنار داستان سرایی‌های دروغین رژیم صهیونیستی درباره خنثی کردن آن از جمله موضوعاتی است که رسانه‌های عربی به آنها پرداختند.

«سید مقاومت» غافلگیری‌های جدیدی برای تل‌آویو دارد

روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی در گزارشی در خصوص عملیات روز اربعین حزب الله لبنان نوشت: حزب الله گسترده‌ترین حمله خود را از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون علیه اراضی اشغالی انجام داد. این عملیات در واکنش به ترور فؤاد شکر با شلیک ۳۴۰ موشک به سمت ۱۱ پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی و بعد از آن ارسال پهپادهای تهاجمی انجام شد.

بعد از این حمله بود که رژیم صهیونیستی حالت فوق العاده ۴۸ ساعته در اراضی اشغالی اعلام کرد و پروازها در فرودگاه بن گورین متوقف شد. صرف نظر از اینکه عملیات مذکور گسترده‌ترین درگیری میان دو طرف بود، شاهد روایت‌های مختلف در خصوص این عملیات بودیم. این در حالی است که روایت‌های منتشر شده از سمت تل آویو دربرگیرنده سردرگمی و اختلافات درباره اهداف مورد حمله است به طوری که رسانه‌ها از هدف قرار گرفتن مقر موساد در شمال تل آویو سخن گفتند و نتانیاهو از هدف قرار گرفتن مناطق غیرنظامی!

«سید مقاومت» غافلگیری‌های جدیدی برای تل‌آویو دارد

روزنامه رأی الیوم در خصوص کشورهای عربی نوشت: سفرهای پی در پی دروغگوی اعظم (وزیر خارجه آمریکا) به کشورهای عربی و اسلامی از زمان آغاز طوفان الاقصی تاکنون نه برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه بلکه برای حمایت از این رژیم و قانع کردن کشورهای مذکور برای عدم اتخاذ هرگونه اقدامی علیه تل آویو انجام می‌شود. این در حالی است که هیچ انسان عاقلی نمی‌تواند وعده‌های دروغین بلینکن را که نمود فریب کاری آمریکا است بپذیرد. آنچه ما اعراب را ناراحت می‌کند این است که آمریکا ثروت‌های کشورهای عربی را به غارت برده و پایگاه‌های نظامی خود را در این کشورها گسترانیده تا از دشمن تاریخی ما حمایت کرده و تجاوزات ۷۵ ساله آن علیه فلسطینی‌ها و منافع کشورهای عربی را توجیه کند.

«سید مقاومت» غافلگیری‌های جدیدی برای تل‌آویو دارد

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص عملیات حزب الله نوشت: این نخستین باری است که دشمن صهیونیستی نتوانسته یک روایت کامل، محکم و قابل تأیید را از آنچه روز گذشته رخ داد ارائه دهد. تصادفی نیست که بحران اعتماد میان صهیونیست‌ها و مقامات رژیم صهیونیستی باعث شده دست به این حد از فریب کاری و دروغ بزند. حزب الله به دنبال راه انداختن جنگ منطقه‌ای نیست بلکه می‌خواهد یک سوم توان نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی را معطوف جبهه لبنان کند تا فشار از روی نوار غزه و کرانه باختری کاهش یپدا کند. آتش در جبهه شمالی جز با خاموش کردن شعله‌های جنگ در نوار غزه متوقف نخواهد شد.

«سید مقاومت» غافلگیری‌های جدیدی برای تل‌آویو دارد

روزنامه سوری الثوره نوشت: سوریه به دشمنان خود که طی سال‌های گذشته تلاش کردند نظام حاکم بر این کشور را ساقط کنند نشان داد می‌تواند از خاکستر تمام این توطئه چینی‌ها و محاصره اقتصادی بیرون آید. مردم این کشور می‌دانند ایمان و اراده می‌تواند دشمن صهیونیستی را زمین بزند همان کاری که مقاومت این روزها انجام می‌دهد. پارلمان این کشور به نیروهای مقاومت در لبنان، عراق و یمن درود می‌فرستد؛ نیروهایی که طی ماه‌های گذشته در طوفان کرامت در مسجد الاقصی توانستند حماسه بیافرینند.

«سید مقاومت» غافلگیری‌های جدیدی برای تل‌آویو دارد

روزنامه سوری الوطن در خصوص تل آویو و قاهره نوشت: در اینجا به چند مورد از واقعیت‌های مهم در روند روابط میان دو طرف اشاره می‌کنیم: تل آویو به دنبال ایجاد تغییرات در مرزهای مشترک با مصر در راستای تحقق منافع خود است. این تغییرات با دیدگاه مصر در تضاد است به ویژه آنکه قاهره تمایلی به حضور نیروهای صهیونیست یا بین المللی در محور فیلادلفیا ندارد. مشخص است که بحران میان دو طرف وخیم‌ترین بحران در تاریخ روابط قاهره و تل آویو خواهد بود و بار دیگر بحث و جدل‌ها در خصوص ناکامی توافق نامه صلح میان آنها مطرح شده است. گفت و گوها میان هیئت‌های دو طرف حالت درگیری و تشنج به خود گرفته است.

«سید مقاومت» غافلگیری‌های جدیدی برای تل‌آویو دارد

روزنامه یمنی المسیره در خصوص حزب الله نوشت: حمله برق آسای حزب الله صبح روز یکشنبه، ترس و وحشت را در میان صهیونیست‌ها برانگیخت. صدق سخنان سید حسن نصرالله و توان نظامی حزب الله و ساختار بازدارندگی جدید این حزب بی شک بیانگر آن است که سید مقاومت غافلگیری جدیدی دارد. چه بسا مرحله نخست واکنش حزب الله، به مثابه شبیه ساز شناسایی اهداف حیاتی و مهم در داخل اراضی اشغالی باشد. بیانیه حزب الله نشان می‌دهد حملات آتی شدیدتر و دقیق‌تر خواهد بود.

«سید مقاومت» غافلگیری‌های جدیدی برای تل‌آویو دارد

روزنامه المراقب العراقی نیز نوشت: صحنه‌های حملات گسترده هوایی حزب الله لبنان علیه عمق فلسطین اشغالی باعث برانگیخته شدن موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی شد. کاربران در صفحات مجازی خود نوشتند: چه صبح دل انگیزی که با خبرهای خوش از سمت حزب الله آغاز می‌شود. حمله هوایی با تعداد زیادی موشک و پهپاد باعث ایجاد ترس و وحشت در میان صهیونیست‌ها به ویژه ساکنان مناطق شمالی شده است. برخی کاربران نیز پرسیده‌اند: آیا حزب الله به قواعد درگیری پایبند خواهد بود یا بدون درنظر گرفتن این قواعد، فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌دهد؟