تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3761000
شناسه : 3761000
تاریخ :
تازه‌ترین نظرسنجی ملی؛ «هریس» با ۷ درصد از «ترامپ» پیشی گرفت اقتصاد ایران: تازه‌ترین نظرسنجی ملی در آمریکا نشان می‌دهد که نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری با ۷ درصد بیشتر از نامزد جمهوری‌خواهان پیشی گرفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیوزویک، تازه‌ترین نظرسنجی سراسری و ملی در آمریکا نشان می‌دهد که کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با اختلاف ۷ درصد از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان جلوتر است.

این نظرسنجی را دانشگاه دیکینسون و از ۱۷ تا ۲۰ آگوست انجام داده که ۸۰۱ نفر در آن شرکت کردند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که کامالا هریس ۵۰ درصد آراء را به خود اختصاص داده و دونالد ترامپ ۴۳ درصد و ۷ درصد از شرکت‌کنندگان هم اعلام کردند که می‌خواهند به فرد دیگری رأی بدهند.

ستاد انتخاباتی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با اشاره به افزایش کمک‌های مالی به ستاد وی پس از برگزاری کنگره حزب دموکرات، از جمع‌آوری ۵۴۰ میلیون دلار کمک مالی خبر داد.

به نوشته آسوشیتدپرس، پس از کناره‌گیری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ماه نوامبر، ستاد هریس برای جلب حمایت هیچ مشکلی نداشته است.

جو اومالی، رئیس ستاد هریس ضمن اشاره به افزایش کمک‌های مالی در جریان گردهمایی دموکرات‌ها در کنگره ملی این حزب که هفته گذشته به مدت چهار روز در شیکاگو برگزار شد، اعلام کرد: درست پیش از نطق پذیرش نامزدی هریس که پنجشنبه‌شب ایراد شد، ما به طور رسمی از مرز ۵۰۰ میلیون دلار(کمک مالی) عبور کردیم.

اومالی در بخش دیگری از این بیانیه گفت: بلافاصله پس از سخنرانی او، ما شاهد بهترین ساعت جمع‌آوری کمک‌ها از زمان راه‌اندازی ستاد بودیم.

به نوشته آسوشیتدپرس، هرچند ترامپ در جمع‌آوری کمک مالی فوق‌العاده عمل کرده اما در مقایسه با ستاد هریس که تازه یک ماه شروع به کار کرده، قافیه را باخته است. ستاد ترامپ اوایل ماه جاری اعلام کرد که در جولای ۱۳۸.۷ میلیون دلار جمع‌آوری کرده؛ این رقم از مبلغی که هریس در هفته نخست اعلام نامزدی‌اش جمع‌آوری کرد، کمتر است!

به گفته رئیس ستاد هریس، حدود یک‌سوم کمک‌های مالی در هفته برگزاری کنگره، از سوی حامیان مالی جدید جمع‌آوری شده است. همچنین به گفته وی، حدود یک‌پنجم آنها رای‌دهندگان جوان و دوسوم نیز زنان هستند؛ گروهی که ستاد هریس آن را یکی از برگ‌های برنده خود برای پیروزی در انتخابات پنجم نوامبر می‌داند.