تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760993
شناسه : 3760993
تاریخ :
۲ هزار واحدمسکن شهری و روستایی ویژه مددجویان کمیته امداد احداث شد اقتصاد ایران: سنندج_مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان گفت: ۲ هزار واحد مسکن شهری و روستایی ویژه مددجویان کمیته امداد با همکاری بنیاد مسکن و بسیج سازندگی احداث شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رضا طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تأمین مسکن مددجویان یکی از اقدامات اولویت‌دار کمیته امداد است که در این راستا به اشکال مختلف از جمله پرداخت اجاره بهای مسکن، تعمیر و هزینه‌های جانبی مسکن مددجویان و احداث مسکن به آنها کمک می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم احداث ۲ هزار واحد مسکن شهری و روستایی با کمک بنیاد مسکن و بسیج سازندگی احداث شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان یادآور شد: در کردستان در ۲ سال گذشته طی سفرهای استانی رئیس جمهور شهید به استان برای اقشار نیازمند کمک‌های خوبی مصوب شد و بالغ بر ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در اختیار استان قرار گرفت.

طوسی اذعان کرد: برای رفع نیاز نیازمندان ۱۸۰۰ میلیارد صرف شد که برای ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی مورد استفاده قرار گرفت و با تعامل و همکاری خوب بانک‌ها و کارگروه اشتغال و اداره کار که به طور خاص تعامل و همکاری داشتند، محقق شد.

وی بیان کرد: در بحث تکریم خانواده و ترویج ازدواج و جوانی جمعیت خاص و ویژه کار شد و ۴ هزار و ۹۵۰ سری جهیزیه انواع وسایل برای دختران تحت پوشش فراهم و اهدا شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان یادآور شد: در بحث توانمندسازی که بحث اصلی آن ایجاد اشتغال امداد است، دو کلان پروژه و یک فعالیت کارفرمایی و کاریابی برای ایجاد اشتغال ولی نعمتان انجام شد که براساس آن ابتدا هدایت شغلی انجام و استعدادیابی صورت می‌گیرد و سپس آموزش و مشاوره شغلی، تکمیل پرونده پرداخت تسهیلات و نظارت و رسیدن به پایداری شغل که ولی نعمت باید در ایجاد اشتغال فراهم کند، انجام می‌شود.

وی گفت: دومین کلان پروژه بحث راهبری شغلی است بعضی مددجویان حرفه و توانمندی خاص دارند ولی با توجه به نیاز مالی که در دل خانواده دارند نمی‌توانند کار آفرینی کنند ما با کارفرماها صحبت می‌کنیم رایزنی و فعالیت‌هایی برای ایجاد انگیزه در آنها برای بکارگیری براساس توانمندی مددجویان و مهارت آنها خواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان عنوان کرد: ما در امداد دو دستور کار داریم به ازای هر یک نفر مددجویی که کارفرما به کارگیری کند، مبلغ ۱۵۰ میلیون وام قرض الحسنه یا سهم حق بیمه کارفرما تا دو سال را پرداخت می‌کنیم.

طوسی اذعان کرد: در مشاغل نوآورانه و خاص و ویژه هم که تأثیرات خوبی راستای در مسائل اقتصادی کشور ایجاد کند هم تسهیلات قرض الحسنه و هم حق بیمه کارفرما را تا دو سال پرداخت می‌کنیم.

وی افزود: سومین کاریابی نیز براساس مهارت اموزی مددجویان است که با تعامل و همکاری اداره صمت و تعاون و اصناف برای آنها کاریابی خواهد شد.