تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3760959
شناسه : 3760959
تاریخ :
لزوم ورود وزیر به ثبت‌نام نکردن مدارس از دانش‌آموزان ضعیف اقتصاد ایران: رئیس اسبق آموزش‌وپرورش منطقه ۶ شهر تهران گفت: نمی‌توان دانش‌آموزی که نمرات پایین دارد را پشت درهای مدارس نگه داشت و از آموزش محروم کرد، وزیر جدید آموزش و پرورش باید به این پرونده ورود کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

جواد نظریان؛ رئیس اسبق آموزش و پرورش منطقه 6 شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره اقدام عجیب برخی مدارس دولتی در ثبت‌نام نکردن از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف گفت: تمام دانش‌آموزان فرزندان ما هستند و مدارس موظف به ثبت‌نام از دانش‌آموزان با هر وضعیت علمی هستند، مدارس دولتی اجازه نمی‌توانند از  دانش‌آموزان با نمرات ضعیف ثبت‌نام نکنند و این کار تخلف است.

نمرات ضعیف نتیجه عملکرد آموزش و پرورش

وی افزود: نمرات ضعیف دانش‌آموزان نتیجه عملکرد وزارت آموزش و پرورش است، سال تحصیلی گذشته 23 هزار کلاس درس در شهر تهران با گذشت چند ماه از آغاز سال تحصیلی معلم نداشتند، از سوی دیگر معلمان پذیرفته شده در آزمون استخدامی بدون تجربه و گذراندن آموزش‌های لازم به کلاس‌های درس وارد می‌شوند طبیعی است در چنین شرایطی وضعیت علمی دانش‌آموزان اُفت می‌کند، آیا مقصر این ماجرا دانش‌آموز و والدین هستند یا وزارت آموزش و پرورش؟

رئیس اسبق آموزش و پرورش منطقه 6 تهران ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مدارس دولتی زیاد است و اکثر مدارس دو شیفته هستند در چنین شرایطی قطعاً آموزش با کیفیت نخواهد بود از سوی دیگر در دوران کرونا، مدارس حدود سه سال تعطیل شدند و دانش‌آموزی پایه اول دبستان را به مدرسه رفته است و دیگر به مدرسه نرفته تا پایه پنجم، طبیعی است در چنین شرایطی پایه علمی دانش‌آموز ضعیف شده و نمراتش پایین می‌آید.

مدارس دولتی به دنبال دانش‌‌آموزان بدون زحمت!

نظریان با طرح این پرسش که چرا دانش‌آموز باید چوب سیاست‌های نادرست وزارت آموزش و پرورش را بخورد و از ثبت‌نام در مدارس دولتی به دلیل عجیب نمرات ضعیف محروم شود، افزود: تقریباً تمام مدیران مدارس دولتی به دنبال دانش‌آموزان کم دردسر و با نمرات بالا هستند تا بگویند سطح علمی مدرسه تحت مدیریت آنها بالا است، این وظیفه آموزش و پرورش شهر تهران است که بر مدارس نظارت کرده و مانع از تخلف مدیران در ثبت‌نام نکردن از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف شود.

مدیر توانمند عملکرد دانش‌آموزان ضعیف را ارتقا می‌دهد

وی ادامه داد: مدیر دلسوز و توانمند فردی نیست که فقط به دنبال ثبت‌نام از دانش‌آموزان با نمرات بالا باشد بلکه فردی است که عملکرد تحصیلی دانش‌آموز با پایه درسی ضعیف را در همراهی با والدین ارتقا بدهد.

وزیر جدید آموزش‌وپرورش ورود کند

رئیس اسبق آموزش و پرورش منطقه 6 شهر تهران با تأکید بر اینکه مدارس باید متوجه تفاوت‌های فردی دانش‌آموزان باشند، گفت: نمی‌توان دانش‌آموزی که نمرات پایین دارد را پشت درهای مدارس نگه داشت و از آموزش محروم کرد، وزیر جدید آموزش و پرورش باید به این موضوع ورود کرده و مانع از اقدام خودسرانه مناطق آموزش و پرورش شهر تهران و مدارس دولتی برای گزینش دانش‌آموزان و عدم ثبت‌نام از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف شود.

وی متذکر شد: آموزش و پرورش به جای ثبت‌نام نکردن از دانش‌‌آموزان با نمرات ضعیف برای آنها برنامه تقویتی طراحی و معلمان خود را برای تدریس توانمند کند.

نظریان در ادامه با اشاره به ضعف نظارت آموزش و پرورش مطرح کرد: ضعف نظارت بخش بازرسی آموزش و پرورش در بروز مشکل عدم ثبت نام مدارس دولتی از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف نقش بسیاری دارد، بازرسی باید از مدارس بازدید میدانی داشته باشد و با مدیرانی که تخلف کرده و دانش‌آموزان را ثبت‌نام نمی‌کنند تعارف نداشته باشد.

وی بیان کرد: مدیران مدارس دولتی و مناطق آموزش و پرورش شهر تهران باید خود را در برابر تمام دانش‌آموزان متعهد بدانند و با عدم ثبت‌نام از دانش‌آموزان با نمرات ضعیف، در این شرایط دشوار اقتصادی مردم را به ناچار به سمت مدارس غیردولتی روانه نکنند.

انتهای پیام/