تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760951
شناسه : 3760951
تاریخ :
۲۸۴ پرونده خانواده در کرمان به سازش ختم شد اقتصاد ایران: کرمان- سرپرست مجتمع شوراهای حل اختلاف شهید بهشتی شهرستان کرمان از سازش 284 فقره پرونده در شعب حل اختلاف ویژه خانواده در چهارماه ابتدای سال جاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماً السادات میرموسایی پیش از ظهر دوشنبه در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در مجتمع شهید بهشتی تعداد ۵ شعبه شورای حل اختلاف وجود دارد که کارکنان این شعب توانسته اند از پرونده‌های ورودی به این شعب تعداد ۲۸۴ فقره پرونده را با سازش مختومه کنند.

وی ادامه داد: صلح و سازش در پرونده‌های خانواده و جلوگیری از طلاق و فروپاشی نهاد مقدس خانواده یکی از اولویت‌های اصلی شوراهای حل اختلاف است.

میرموسایی بیان کرد: لازم است تمامی نهادها برای صیانت از جامعه و بقای خانواده از متلاشی شدن زندگی زوجین جلوگیری بعمل آورند.

سرپرست مجتمع شوراهای حل اختلاف شهید بهشتی شهرستان کرمان تصریح کرد: کارکنان شوراهای حل اختلاف در مجتمع ویژه خانواده با استفاده از نفوذ کلام، دوراندیشی و صبر خود توان مشاوره صحیح و سازش را دارند.

وی ادامه داد: در نتیجه زمینه کاهش طلاق از طریق افزایش حداکثری صلح و سازش در میان زوجین فراهم می‌شود.

میرموسایی خاطرنشان کرد: در پرونده‌های خانواده اگر زوجین در هر مرحله از روند رسیدگی به پرونده به صلح و سازش برسند، علاوه بر مختومه شدن یک یا چند پرونده در دادگستری، از اختلافات بعدی نیز جلوگیری بعمل می‌آید.