تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3760948
شناسه : 3760948
تاریخ :
خودکفایی۹۰ درصدی در تولیدات کشاورزی به شرط تامین کود اقتصاد ایران: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: برای خودکفایی ۹۰ درصدی در محصولات کشاورزی کشور باید ۴.۵ میلیون تن کود مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شود که این تامین باید به موقع بهینه و به اندازه باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت در مراسم آغاز سال زراعی جدید، اظهار داشت: برای خودکفایی 90 درصدی در محصولات کشاورزی کشور باید 4.5 میلیون تن کود مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شود که این تامین باید به موقع بهینه و به اندازه باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت اظهار داشت: امسال واردات گندم نخواهیم داشت و برخلاف مواردی که مطرح می شود آمار اعلام شده در وزارت جهاد کشاورزی درباره تولید گندم صحیح است.

مهاجر گفت: برای تولیدات زراعی در عرصه های جدید در هرمزگان در لابه لای سنگها که حتی یک سانت خاک و ماسه ندارد تولید انجام شده است و به این شکل می توانیم گوجه مورد نیاز کل روسیه را تامین کنیم و در سایر محصولات این چنینی نیز می توان با آب شور تولید داشت.

نرخ بذور دیم اعلام شد

وی اضافه کرد: نرخ هر کیلوگرم بذر مناطق دیم برای سال زراعی جدید 24 هزار و 500 تومان و نرخ بذر گندم دیم 25 هزار و 500 تومان اعلام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت  گفت: در سال زراعی جاری بیشترین یارانه برای جو در نظر گرفته شده است زیرا این محصول در سالهای قبل مظلوم واقع شده بود.

وی گفت تولید جو در مناطق شور و لب شور توسعه می یابد.

انتهای پیام/