تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760936
شناسه : 3760936
تاریخ :
گذر «فرهنگ و هنر» در خرم‌آباد ایجاد شود اقتصاد ایران: خرم آباد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بر لزوم ایجاد گذر «فرهنگ و هنر» در خرم‌آباد تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان صبح امروز دوشنبه در دیدار با شهردار خرم‌آباد با اشاره به اهتمام ویژه شهردار خرم‌آباد در انجام اقدامات فرهنگی، اظهار داشت: با توجه به مأموریت‌های گسترده شهرداری به خصوص خدمت‌رسانی به شهروندان، این شهرداری تاکنون توانسته اقدامات مطلوبی را در بخش فرهنگی در خرم‌آباد انجام دهد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در میان دو دستگاه، گفت: تعامل و هماهنگی این دو مجموعه نقش بسزایی در هر چه پویاتر کردن فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر ایفا می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، برگزاری جلسات نخبگانی با موضوع فرهنگ عمومی و فرهنگ شهروندی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در این جلسات مسائل شهری از سوی شهروندان صاحب نظر مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و راهکارهای لازم نیز برای حل آنها در نظر گرفته شود.

روانشاد با اشاره به همکاری مطلوب شهرداری خرم‌آباد در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری اداره کل ارشاد لرستان، گفت: لازم است تا با رویکردی ویژه به‌دنبال گسترش امور فرهنگی در بطن جامعه پرداخت چرا که بازخورد این امر را می‌توان در کوتاه‌مدت و طولانی مدت شاهد بود.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع ایجاد و راه اندازی «گذر فرهنگ و هنر» در خرم‌آباد به مانند برخی شهرهای کشور اشاره و بر ضرورت و عملیاتی کردن ایجاد این خیابان در خرم‌آباد تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر ضرورت مخاطب‌شناسی صحیح برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان، گفت: در راستای حقوق شهروندی لازم است برنامه‌های فرهنگی هنری در میان مردم و فضاهای عمومی بیشتر اجرا شوند.

روانشاد با اشاره به ضرورت راه‌اندازی شورای هنر در استان، گفت: این شورا با حضور دستگاه‌های فرهنگی تشکیل خواهد شد و شهرداری می‌تواند نقش محوری در این شورا داشته باشد.

داریوش بارانی بیرانوند شهردار خرم آباد نیز در این جلسه، اظهار داشت: در حال حاضر شهرداری خرم‌آباد آمادگی هرگونه همکاری را با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای اجرای امور به خصوص در بخش فرهنگی دارد.

وی گفت: باید با افزایش همکاری‌ها و تعامل بین دستگاه‌ها، میزان فعالیت‌ها در بخش فرهنگی افزایش یابد، در واقع اقدامات مؤثری در این زمینه باید صورت گیرد.

شهردار خرم‌آباد در ادامه رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری خرم‌آباد را زمینه ساز تحقق اهداف والای فرهنگی و هنری در شهر دانست و ابراز امیدواری کرد که با تعامل و تفاهم دو سویه شاهد تعالی فرهنگ و هنر خرم‌آباد باشیم.