تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760918
شناسه : 3760918
تاریخ :
موج بازگشت زائران از شلمچه و چذابه ادامه دارد اقتصاد ایران: اهواز - تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای خوزستان از مرز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفت این در حالی است که موج بازگشت زائران امروز هم ادامه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: مرزهای خوزستان در روز اربعین حسینی همچنان شاهد ازدحام و تردد زائران هستند این در حالی است که اکنون تعداد زائران بازگشته از زیارت، افزایش یافته است.

ورودی‌ها به مرزهای شلمچه و چذابه از تعداد خروجی بیشتر شده است.

براساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از شانزدهم مرداد ماه تا چهارم شهریور ماه ۱۴۰۳، تردد ۲ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۷۶۵ زائر در مرزهای شلمچه و چذابه برای شرکت در راهپیمایی بزرگ و میلیونی اربعین حسینی ثبت شده است.

موج بازگشت زائران از شلمچه و چذابه ادامه دارد

در بازه زمانی مذکور ۸۹۵ هزار و ۳۲۸ زائر ایرانی وارد شده‌اند که ۲۱۵ هزار و ۸۲۸ نفر از مرز چذابه و ۶۷۹ هزار و ۵۰۰ زائر از مرز شلمچه بوده است. همچنین خروج یک میلیون و ۳۳ هزار و ۸۰ زائر ایرانی ثبت شده که از این تعداد ۷۶۲ هزار و ۶۵۲ نفر از مرز شلمچه و ۲۷۰ هزار و ۴۲۸ زائر از مرز چذابه بوده است.

خروج ۲۲۵ هزار و ۴۹۶ زائر خارجی از ۲ پایانه مرزی به ثبت رسیده که ۹۸ هزار و ۴۳۴ زائر از شلمچه و ۱۲۷ هزار و ۶۲ نفر از چذابه تردد داشته‌اند. همچنین ۴۸ هزار و ۸۶۱ زائر خارجی وارد شده‌اند که ۳۱ هزار و ۹۲۳ نفر در پایانه شلمچه به ثبت رسیده و ۱۶ هزار و ۹۳۸ نفر از پایانه مرزی چذابه بوده است.

زائران راننده در مواکب استراحت داشته باشند

همچنین پلیس راه استان خوزستان گفت: توصیه اکید پلیس استراحت رانندگان در مواکب و محل‌های استراحتگاهی به اندازه کافی است چرا که یک راننده باید با تمام هوش و حواس خود رانندگی کند.

سرهنگ سعید رحیمی اظهار کرد: در این روزهای پایانی راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی به شدت حجم ورود زائران به کشور رو به افزایش است پیش بینی ما این است که بسیاری از زائران طی ۴۸ ساعت آتی از ۲ پایانه مرزی شلمچه و چذابه به وطن باز گردند.

وی افزود: نظر به سفر زیارتی به کشور عراق، ذاتاً زائران خسته هستند و توانایی جسمانی لازم را برای رانندگی ندارند لذا توصیه اکید پلیس، استراحت رانندگان در مواکب و محل‌های استراحتگاهی به اندازه کافی است چرا که یک راننده باید با تمام هوش و حواس خود رانندگی کند تا انشاالله سفر ایمنی را تا پایان داشته باشد.

رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت:: برابر سنوات گذشته بیشترین آمار کشته شدگان حوادث اربعین متعلق به ۲۱ و ۲۲ صفر در استان خوزستان بوده لذا رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از رفتارهای مخاطره آمیز از اولویت‌های جدی رانندگان است که باید رعایت کنند.

سرهنگ رحیمی ۴ مؤلفه اصلی که همه رانندگان باید در طول سفر رعایت کنند را این گونه عنوان کرد: اول عدم رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی، دوم رعایت سرعت مجاز، سوم بستن کمربند ایمنی و چهارم سبقت مجاز است.

خدمت رسانی اتوبوس‌ها

مسئول عملیات قرارگاه حمل و نقل اربعین حسینی مرز چذابه گفت: سازمان اتوبوسرانی با ۲۰۲ دستگاه اتوبوس و ۲۸ دستگاه ون تاکسی از اوایل ماه صفر در مرز چذابه مشغول خدمت است.

امیر آهن جان اظهار کرد: آمادگی لازم در زمینه حمل و نقل عمومی درون پایانه مرزی چذابه تا ورود کامل زوار به کشور وجود دارد.

مسئول عملیات قرارگاه حمل و نقل مرزی اربعین حسینی در مرز چذابه گفت: سازمان اتوبوسرانی اهواز با ۷۰ دستگاه اتوبوس و ۲۸ دستگاه ون تاکسی، مشهد ۱۲۰ دستگاه و دزفول با ۱۲ دستگاه اتوبوس از اوایل ماه صفر در مرز چذابه مشغول خدمت هستند و هم اکنون در مسیر بازگشت فعالیت می‌کنند.

موج بازگشت زائران از شلمچه و چذابه ادامه دارد

وی با اشاره به اینکه تردد زائران در مرز چذابه روان است، افزود: ورود زوار به کشور و حمل و نقل آنان به صورت روان و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است و همه چیز بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته انجام می‌شود.

تداوم خدمات رسانی موکب ها

علی اکبر حسینی محراب بیان کرد: ایجاد موکب در مسیر تردد زائران حسینی یکی عواملی است که در کاهش تصادفات مؤثر است.

وی گفت: باید یک زنجیره در جاده‌های استان با حضور امدادگران و پلیس برای حفاظت از جان مردم و کاهش تصادفات ایجاد شود.

حسینی محراب اظهار کرد: شرکت‌های فعال در استان برای راه اندازی موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین فعال شوند.

موج بازگشت زائران از شلمچه و چذابه ادامه دارد

استاندار خوزستان تاکید کرد: خانواده‌های رانندگان برای کاهش تصادفات باید به همیار پلیس تبدیل شوند و از روش‌های مختلف، رانندگان را به احتمال وقوع حادثه حساس کرد.

وی افزود: در صورت نیاز باید رانندگان را در مسیر به استراحت کردن دعوت کرد و ضروری است که رانندگان چندین بار در مسیر برای کاهش حادثه توقف کنند.

حسینی محراب ایجاد موکب در مسیر پیاده‌روی اربعین را یکی از عوامل کاهش تصادفات دانست و ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد زائران حسینی با خودرو شخص در این مراسم شرکت کردند که برای جلوگیری از حوادث رانندگی باید از همه امکانات استان استفاده کرد.

وی با تاکید بر استراحت رانندگان در حین رانندگی افزود: اغلب تصادفات رخ داده به دلیل خواب آلودگی رانندگان بوده است.