تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760911
شناسه : 3760911
تاریخ :
کلاهبردار مالی در لرستان دستگیر شد اقتصاد ایران: خرم‌آباد رئیس پلیس فتا لرستان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری مالی با استفاده از نرم‌افزار رسید ساز جعلی در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین سپهوند در سخنانی، اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی برای خرید کنسول بازی ps5 به وی مراجعه و با پرداخت مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال با استفاده از نرم‌افزار رسید ساز جعلی ایشان را فریب داده است که بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی گفت: متهم با رصد سایت‌های ثبت آگهی خریدوفروش قربانی خود را در فضای مجازی شناسایی و با شگرد پرداخت مبلغ با روش رسید جعلی بانک، ایشان را فریب داده و دستگاه کنسول بازی ps5 را تحویل گرفته و متواری می‌شود.

رئیس پلیس فتا لرستان، افزود: با اقدامات صورت‌گرفته توسط افسران سایبری پلیس فتا، فرد کلاهبردار شناسایی و طی هماهنگی قضائی دستگیر شد.

سرهنگ سپهوند با بیان اینکه متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد، تصریح کرد: شهروندان از هرگونه اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی جدا خودداری کرده و در هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک و در صورت اختلال در سامانه پیامکی حتماً موجودی حساب خود را از طریق اینترنت بانک، دستگاه‌های خودپرداز یا کارت‌خوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، معاملات خود را انجام دهند.

وی عنوان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.fata.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.