تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3760886
شناسه : 3760886
تاریخ :
تغییرات گسترده در کابینه تونس اقتصاد ایران: دفتر ریاست جمهوری تونس از تغییرات گسترده در دولت این کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر ریاست جمهوری تونس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: « قیس سعید» رئیس جمهور  19 وزیر کابینه این کشور که در بین آنان وزیران دفاع و خارجه به چشم می‌خورد، تغییر داد.

بر اساس این بیانیه، سه معاون وزیر شامل این تغییر شده‌اند اما پنج وزیر از جمله وزیر کشور و دادگستری سمت‌های خود را حفظ کردند.

دفتر ریاست جمهوری تونس در بیانیه خود بدون اشاره به علت این تغییر گسترده در کابینه این کشور اعلام کرد: « خالد سهیلی»  به عنوان وزیر دفاع و « محمد علی نفتی » به سمت وزیر امور خارجه تونس تعیین شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آنانولی ، این تغییرات ناگهانی در هیئت دولت تونس پیش از انتخابات ریاست جمهوری این کشور انجام شد.

قرار است انتخابات ریاست جمهور تونس اواسط مهرماه برگزار شود و در آن سه نامزد بایکدیگر رقابت می‌کنند که قیس سعید یکی از آنان است.

قیس سعید در انتخابات 2019 به کاخ ریاست جمهوری تونس راه یافت و با اعمال تدابیر استثنایی در سال 2021 ، پارلمان این کشور را منحل، نخست وزیر را برکنار کرد و شماری از رهبران احزاب سیاسی را  به زندان انداخت.

احزاب سیاسی این اقدامات قیس سعید را کودتا علیه روند دموکراتیک در این کشور خواندند اما او با انجام تغییر در قانون اساسی، حضور احزاب سیاسی در عرصه‌های تصمیم گیری کلان و موثر در تونس را محدود کرد و قدرت ریاست جمهوری افزایش داد.

انتخابات ریاست جمهوری تونس در حالی به زمان برگزاری خود نزدیک می‌شود که تنش سیاسی گسترده‌ای در این کشور وجود دارد و احزاب سیاسی در خصوص برگزاری انتخابات در فضای غیر شفاف ابراز نگرانی کردند و جریان‌های سیاسی معارض درنظر دارند انتخابات مزبور را تحریم کنند.

انتهای پیام/