تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3760842
شناسه : 3760842
تاریخ :
دستگیری سارقان منزل با شلیک پلیس اقتصاد ایران: فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: با اقدام به موقع پلیس، سارقان سابقه دار منزل حین ارتکاب سرقت دستگیر شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدقاسم طرهانی فرمانده انتظامی شهرستان ری بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در محدوده دولت آباد موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل کلانتری دولت آباد قرار گرفت و اقدامات عملیاتی و طرح‌ریزی های تخصصی جهت دستگیری سارق یا سارقان آغاز شد.

وی افزود: مأموران با پوشش دهی نقاط جرم خیز یک دستگاه خودروی سواری پرشیا در مقابل یک خانه در یکی از محلات دولت آباد مشاهده کردند که نسبت به دستگیری سارقان اقدام که در این حین یکی از سارقان که در حال ورود به منزل بود را دستگیر و خودرو از صحنه متواری شد.

رئیس پلیس شهرستان ری افزود: پرونده و متهم سریعاً به پلیس آگاهی شهرستان منتقل و تحقیقات تخصصی و فنی آغاز شد که با استفاده از تجهیزات خاص پلیسی مشخصات ۲ سارق متواری که جز سارقان سابقه دار نیز بودند شناسایی شد.

سرهنگ طرهانی ادامه داد: با هماهنگی مراجع قضائی تیم عملیات پلیس آگاهی به مخفیگاه سارقان اعزام و در دو عملیات همزمان و منسجم سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر که در این یکی از سارقان به سمت مأموران حمله‌ور شده و با شلیک تیر هوایی پلیس زمین گیر شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس به ۸ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفته.

وی در پایان با بیان اینکه برخورد جدی پلیس با سارقان و کسانی که با اعمال مجرمانه خود سعی در خدشه وارد کردن به امنیت جامعه و شهروندان را دارند از مردم خواست: جهت جلوگیری از سرقت منزل، از نگهداری وجوه نقد زیاد، اشیا قیمتی و اسناد و مدارک در منزل خودداری کرده و حتی‌المقدور در صورت نگهداری این اشیاء‌در منزل از گاو صندوق‌هایی که از استحکام لازم برخوردار است و داخل دیوار تعبیه و قابل جابجایی نمی‌باشند استفاده کنند و چنانچه حین خروج از منزل شاهد تردد و پرسه زنی افراد ناشناس و مشکوک در محل سکونت خود بودند بلافاصله مراتب را از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.