تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3760831
شناسه : 3760831
تاریخ :
یدیعوت: بازگشت هیئت اسرائیلی از قاهره به معنای شکست مذاکرات نیست اقتصاد ایران: منابع عبری مدعی شدند که مذاکرات آتش‌بس غزه به بن بست نرسیده و به زودی از سر گرفته خواهد شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» عنوان کرد اگرچه هیچ پیشرفتی در مذاکرات قاهره حاصل نشده است ولی بازگشت هیئت رژیم صهیونیستی به تل‌آویو به معنای وقوع بحران در مذاکرات نیست و این مذاکرات در روزهای آینده ادامه خواهد یافت.

در همین حال، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا عنوان کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در تماس مداوم با سران رژیم صهیونیستی درباره وضعیت کنونی مرزها با لبنان است و امیدوار است که شرایط تقابل میان تل آویو و حزب‌الله به سمت تشدید درگیری‌ها پیش نرود.

وی همچنین اظهار داشت که نگرانی‌های زیادی درباره تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه وجود دارد و امیدواریم که این درگیری‌ها بیش از این گسترش نیابد و در حال حاضر تلاش‌ها برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه ادامه دارد.

این در حالی است که چندین دور مذاکرات متعدد در قاهره و دوحه طی ماه‌های گذشته به نتیجه‌ای نرسیده است و در این مدت تل‌آویو به جنگ خونین و خانمان سوز علیه غزه ادامه داده است. این جنگ که وارد یازدهمین ماه خود شده، تاکنون به شهادت و زخمی شدن بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی منجر شده است که قریب به ۷۰ درصد آنان کودکان و زنان بودند. علاوه بر این، بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مفقود هستند و وضعیت فاجعه‌بار انسانی و قحطی در غزه ادامه دارد.