تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3760823
شناسه : 3760823
تاریخ :
کی‌یف زیر آتش روسیه/ برق سراسر اوکراین قطع شد+ فیلم اقتصاد ایران: یک رسانه اوکراینی از شنیده شدن صدای انفجار در پایتخت و همچنین سایر شهرهای این کشور خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه کی‌یف ایندیپندنت نوشت که همزمان با حمله موشکی و پهپادی روسیه، صدای انفجارهایی در کی‌یف و همچنین سایر شهرهای سراسر اوکراین شنیده شده است.

به نوشته این روزنامه همچنین آژیر حمله هوایی از ساعت ۶ بامداد تقریباً در سراسر اوکراین فعال شده است.

خبرنگاران این روزنامه صداهای انفجار را در کی‌یف تایید کرده‌اند. این انفجارها بعد از ساعت ۸:۳۰ و ۹ صبح یعنی اندکی پس از اعلام نیروی هوایی اوکراین مبنی بر پرواز جنگنده «میگ -۳۱ اس» روسیه که برای شلیک موشک بالستیک کینژال استفاده می‌شود، بر فراز پایتخت اوکراین خبر دادند.

ویتالی کلیتچکو، شهردار کی‌یف گفته است که برق در چندین منطقه در این شهر قطع شده است. وی اندکی بعد نیز از بروز مشکل در تامین آب در بخشی از این شهر خبر داد. ایگور ترِخوف، شهردار خارکف نیز از شنیده شدن صدای انفجار در این شهر خبر داد.

در شهرهای اودسا، وینیتسیا، زاپروژیا، کرمنچوک، دنیپر، خملنیتسکی، کروپیونیتسکی و کریفتی‌ریه صداهای مشابهی شنیده شده است. در شهر «لاتسک» واقع در شمال غربی اوکراین، یک ساختمان مسکونی خسارت دیده است.

نیروی هوایی اوکراین در ابتدا از فعالیت ۱۱ بمب‌افکن و همچنین چندین فروند پهپاد «کامیکازه» روسیه در شهرهای مختلف اوکراین خبر داد.

شرکت برق اوکراین دستور خاموشی اضطراری صادر کرد
در پی حمله موشکی و پهپادی سنگین روسیه علیه زیر ساخت های انرژی اوکراین، برق کلیه شهرهای اوکراین قطع شد.


فرار مردم اوکراین به ایستگاه‌های مترو