تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3760812
شناسه : 3760812
تاریخ :
امنیت محله به یک ربات سپرده شد اقتصاد ایران: یک ربات خودران برای محافظت یک از منطقه در شهر آتلانتا آمریکا و کاهش جرم و جنایت به کار گرفته شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، یک ربات نظارتی خودران وظیفه تضمین ایمنی منطقه Old Fourth Ward در آتلانتا را برعهده گرفته است. این منطقه که قبلا صنعتی بود، در ماه های گذشته با جرائم خشن متعددی در خیابان بلوار روبرو شده است.

خیابان بلوار در این منطقه به محور ناامنی عمومی این محله تبدیل شده است. ساکنان محلی از تیراندازی در فواصل زمانی مختلف در این منطقه خبر داده اند. چنین رویدادهایی سبب ترس ساکنان منطقه شده است. پلیس آتلانتا نیز فاش کرده در ۷ ماه گذشته ۳۴ جرم از جمله قتل، آدم ربایی، تجاوز و غیره در این منطقه گزارش شده است.

اما استفاده از ربات نظارتی خودران «نایت اسکوپ» ممکن است اوضاع را مرتب کند. این ربات نیازمند نظارت انسانی نیست و هرگونه رویداد غیرطبیعی را رصد و به مرکز عملیاتی امنیتی گزارش می دهد.

رباتی که در خیابان بلور استفاده می شود ۵ فوت و ۶ اینچ ارتفاع و ۴۲۰ پوند وزن دارد. همچنین به گفته شرکت سازنده این ربات هیچ گونه اطلاعات شخصی را جمع آوری نمی کند. ابزار هوشمند به دنبال اطلاعاتی است که فقط به طور عمومی در دسترس هستند. پیش از این از فناوری های رباتیک برای کمک به حفظ امنیت جوامع مختلف استفاده شده بود. تحقیقات نشان می دهد این ربات ها برای عملیات های نجات، خنثی سازی بمب، نظارت و مدیریت بحران مناسب هستند.