تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760794
شناسه : 3760794
تاریخ :
افتتاح و کلنگ زنی ۷۶۶ طرح عمرانی و اقتصادی در مرکزی اقتصاد ایران: اراک- رییس ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان مرکزی گفت: ۷۶۶ طرح اقتصادی و عمرانی در استان مرکزی با مجموع هزینه ۱۳ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان همزمان با ایام هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بهنام نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۷۶۶ در هفته دولت در استان مرکزی اظهار کرد: از این تعداد، ۷۰۳ طرح افتتاح و عملیات اجرایی ۶۳ طرح نیز کلید می‌خورد.

وی افزود: مجموع طرح‌های هفته دولت امسال ۷۶۶ طرح به مبلغ ۱۳,۲۶۳ میلیارد تومان است که از این میزان ۷,۸۷۹ میلیارد تومان اعتبار برای ۲۹ طرح اقتصادی و ۵,۳۸۴ میلیارد تومان اعتبار برای ۷۳۷ طرح عمرانی پیش بینی شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته دولت در استان مرکزی گفت: مجموع اشتغال ایجاد شده در تمام طرح‌های عمرانی و اقتصادی ۱۱۳۶۹ نفر است که در این راستا زمینه اشتغال ۱۳۹۲ نفر به صورت مستقیم و ۹۹۷۲ نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی در خصوص شمار طرح‌ها در حوزه‌های مختلف گفت: فرهنگ و هنر ۱۱ طرح پروژه، انرژی ۱۲۵ طرح، آموزش ۲۲ طرح، آب ۱۱ طرح، مسکن ۵۹ طرح، بهداشت و درمان ۶ طرح، عمران ۳۹۹ طرح، صنعت ۱۵ طرح، راه ۳۶ طرح، کشاورزی و منابع طبیعی ۵۰ طرح، ورزش ۱۶ طرح، مخابرات و فناوری ۹ طرح و در حوزه امور اجتماعی ۷ طرح در دست اقدام است.