تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760792
شناسه : 3760792
تاریخ :
اسناد مالکیت اقشار آسیب‌پذیر استان بوشهر تحویل شد اقتصاد ایران: بوشهر- در مراسمی با حضور مسئولان استان بوشهر، اسناد مالکیت ۱۲۳ واحد مسکونی روستایی اقشار آسیب پذیر استان تحویل داده شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کل دادگستری استان بوشهر صبح دوشنبه در این آئین اظهار کرد: درس بزرگ اربعین، حرکت بر صراط حق، حمایت از مظلوم و برائت عملی از یزیدیان امروز جهان است که با ماشین کشتار خود در غزه، طی حدود ۱۱ ماه، بیش از ۴۰ هزار شهروند بی‌گناه فلسطینی را که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند، به شهادت رسانده‌اند.

مهدی مهرانگیز با اشاره به الزامات قانون حدنگاری افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است برای متر به متر اراضی کشور سند مالکیت صادر کند و در استان نیز بر حدنگاری ۱۰۰ درصدی اراضی تلاش می‌شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته مقام معظم رهبری تاکید کردند یکی از بسترهای وقوع فساد، بودن معاملات اسناد غیر رسمی و قولنامه‌ای است و ما باید به سمت ثبت رسمی معاملات برویم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر افزود: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول ادامه قانون حدنگار است که از سوم تیر ماه سال جاری الزام آور و اجرایی شده است و قبل از این تاریخ، نقل و انتقال اسناد صادره و حدنگاری شده به صورت عادی ممانعت قانونی نداشت، اما از این تاریخ به بعد نقل و انتقال برای اسناد حدنگاری شده قابل قبول نیست و باید طبق این قانون جدید ثبت شود.

وی با اشاره به ابلاغ قانون تنظیم سند رسمی افزود: هر سند عادی که پس از ۳ تیر امسال تنظیم شده باشد در دادگاه‌ها و اداره‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود. لذا از مردم شریف استان بخصوص روستاییان عزیز درخواست داریم اسناد عادی و دفترچه‌ای خود را در فرایند تبدیل به اسناد حدنگاری قرار دهند.

در پایان این مراسم اسناد مالکیت و کلید ۱۲۳ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان با حضور مسئولان استانی تحویل شد.