تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3760784
شناسه : 3760784
تاریخ :
فقدان ۶۰ درصد داروهای اساسی در غزه به دلیل تداوم جنگ اقتصاد ایران: وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ۶۰ درصد داروهای اساسی لازم، در منطقه جنگ زده غزه وجود ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که ۶۰ درصد از داروهای اساسی لازم در این منطقه جنگ زده و محاصره شده، در دسترس قرار ندارد.

این بیانیه تاکید کرد که اشغالگران صهیونیست همچنان به جلوگیری از ورود دارو و سوخت به غزه طریق محاصره گذرگاه‌ها ادامه می‌دهند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، شرایط کنونی اجازه واکسیناسیون کودکان متولد شده در غزه را نمی‌دهد و نسل کشی و کشتار جمعی اشغالگران نیز همچنان ادامه دارد.

وزارت بهداشت غزه همچنین از گسترش بیماری‌های واگیردار و همچنین فلج اطفال در غزه خبر داد که می‌تواند تهدیدی برای کشورهای همسایه باشد.

کمبود دارو و امکانات و حجم بالای مجروحان و بیماران در غزه به علاوه شهادت و اسارت تعداد زیادی از کادر درمان وزارت بهداشت در غزه، کارکنان باقیمانده این وزارت‌خانه را در معرض خستگی و فشار مضاعف قرار داده است، اما این گروه همچنان با فداکاری به انجام وظیفه در غزه مشغول هستند.

در همین رابطه بیمارستان شهدای الاقصی در منطقه دیربلح اعلام کرد که با وجود تهدیدهایی که اشغالگران برای تخلیه منطقه ای که این بیمارستان در آن قرار دارد، مطرح کرده‌اند؛ این بیمارستان اما همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.