تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3760768
شناسه : 3760768
تاریخ :
۱۲۰ میلیون دلار؛ هزینه شکست حمله پیشدستانه اسرائیل اقتصاد ایران: یک مقام ارشد نظامی صهیونیست اعلام کرد که حملات دیروز ارتش این رژیم علیه لبنان با ادعای حمله «پیش‌دستانه» ضد حزب‌الله که البته ناکام ماند، حدود ۱۲۰ میلیون دلار برای اسرائیل هزینه داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که رژیم صهیونیستی صبح دیروز مدعی انجام یک حمله «پیش‌دستانه» علیه لبنان با هدف خنثی کردن عملیات انتقام جویانه حزب الله شده بود، سایت اقتصادی گلوبز این رژیم در گزارشی اعلام کرد که حملات اسرائیل در سحرگاه صبح روز یکشنبه 25 آگوست علیه جنوب لبنان، 120 میلیون دلار هزینه داشت.

این رسانه صهیونیستی به نقل از یک مسئول ارشد اسرائیلی در بخش تشکیلات پدافندی ارتش صهیونیستی گزارش داد که اسرائیل در این عملیات، حدود 4000 بمب از نوع «جی دی ای ام» استفاده کرد که هر کدام 25000 دلار قیمت داشت.

مسئول نظامی مذکور رژیم صهیونیستی تاکید کرد که هزینه عملیاتی استفاده از حدود 100 فروند هواپیمای جنگی به مدت 6 ساعت، 18 میلیون دلار است. همچنین استفاده از پهپادها به مدت 12 ساعت نیز بیش از یک میلیون دلار هزینه دارد.

این رسانه عبری تصریح کرد که اما با این وجود حزب الله توانست صدها موشک و پهپاد شلیک کند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که 100 جنگنده ارتش اسرائیل در حمله به بیش از 200 هدف در لبنان شرکت کردند.

در شرایطی که صهیونیست‌ها تلاش داشتند، وانمود کنند که با صرف این هزینه گزاف توانسته‌اند جلوی عملیات حزب الله را بگیرند، اما اطلاعات موثق حاکی از آن است که مقاومت لبنان این عملیات خود را در اولین پاسخ به جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «فواد شکر» فرمانده نظامی ارشد مقاومت لبنان و شماری از غیرنظامیان این کشور، با موفقیت به انجام رساند.

صبح دیروز حزب‌الله اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، یک حمله هوایی با تعداد زیادی از پهپادها به سمت عمق فلسطین اشغالی و به سمت یک هدف نظامی خاص دشمن اسرائیلی آغاز کردند. همزمان با آن رزمندگان مقاومت اسلامی، تعدادی از مواضع و پادگان‌های دشمن صهیونیستی و سکوهای گنبد آهنین را با تعداد زیادی موشک در شمال فلسطین اشغالی مورد هدف قرار دادند.

حزب‌الله تاکید کرد که مرحله اول عملیات با موفقیت کامل انجام شد و به اهداف خود رسید. در این عملیات بیش از 320 موشک کاتیوشا به سمت مواضع دشمن صهیونیستی شلیک شد.رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان در این مرحله 11 مراکز و پایگاههای نظامی رژیم اشغالگر را در مناطق مختلف هدف قرار دادند.

بر این اساس، ماهیت عملیات انتقام جویانه حزب الله، پهپادهایی است که یک هدف حیاتی و حساس نظامی را در عمق اراضی اشغالی مورد هدف قرار دادند و 320 موشک هم برای منحرف کردن گنبد آهنین و تشکیلات پدافندی دشمن شلیک شد.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله هم عصر دیروز در تشریح این عملیات، با تکذیب همه ادعاهای صهیونیست‌ها که سعی داشتند وانمود کنند حمله حزب‌الله را خنثی کرده‌اند، تاکید کرد: هدف منحصر به فرد نظامی در این عملیات، پایگاه اطلاعات نظامی «امان»، یگان «8200» در گلیلوت که عملیات های ترور زیادی را انجام می دهد و هدف دیگر، پایگاه دفاع هوایی دشمن در «عین شیمیا» بود.

دبیر کل حزب‌الله گفت: اطلاعات ما تاکید می کند که تعداد قابل توجهی از پهپادها به این دو هدف اصابت کرده است، ولی دشمن سانسور می‌کند، اما به زودی حقیقت بر ملا خواهد شد.

انتهای پیام/