تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760747
شناسه : 3760747
تاریخ :
نان گرم و دل مهربان روستائیان برای پذیرایی از زائران پاکستانی اقتصاد ایران: بیرجند-مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: تعدادی از روستاهای قاین و زیرکوه کیسه های آرد برای پخت نان جهت پذیرایی از زائران پاکستانی اهدا کرده اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت الاسلام پرویز بخشی پور در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: موج بازگشت زائران پاکستانی به موطن خودشان از روز آخر ماه سفر و بعد از شهادت امام رضا (ع) آغاز می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه این زائران در مسیر بازگشت از استان ما عبور می‌کنند، ادامه داد: هر چند تا کنون از ۶۰ زائر پاکستانی و ۱۸۰ زائر افغانستانی حرم اهل بیت (ع) پذیرایی شده است ولی موج بازگشت از بعد شهادت حضرت رضا (ع) شروع می‌شود که مواکب خراسان جنوبی آمادگی پذیرایی را دارند.

بخشی پور گفت: سال گذشته از ۳۵ هزار زائر پاکستانی پذیرایی کردیم و پیش بینی می‌شود که در ماه صفر امسال نیز میزبان همین تعداد زائر باشیم هر چند هنوز آمار دقیق مشخص نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم مؤمن خراسان جنوبی پای به پای مواکب خدمت رسان زائران هستند، بیان کرد: به عنوان مثال از تعدادی از روستاهای قاین و زیرکوه کیسه‌های آرد اهدا شده که برای پخت نان جهت پذیرایی از زائران پاکستانی سید الشهدا (ع) و امام رضا (ع) مورد استفاده قرار گیرد.

بخشی پور افزود: در سال گذشته نیز مردم روستاها و شهرهایی که در مسیر این زائران قرار داشتند میوه و غذا و… برای اطعام زائران می‌آوردند که جلوه زیبایی از دیانت و محبت مردم خراسان جنوبی را به نمایش می‌گذارد.