تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760744
شناسه : 3760744
تاریخ :
مرحله نخست عملیات مرمتی «چهارتاقی سنگبر» مشهد اجرا شد اقتصاد ایران: مشهد- معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از اجرای مرحله نخست عملیات مرمتی چهارتاقی سنگبر مشهد خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان زهره‌وندی در خصوص اجرای مرمت چهارتاقی سنگبر، اظهار کرد: در سال جاری و از محل اعتبارات ملی سال ۱۴۰۲ مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای این اثر در شهرستان مشهد تخصیص داده شد.

معاون میراث‌فرهنگی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استحکام بخشی پی، مرمت و بازسازی پایه‌ها و طاق‌ها، مرمت بام و تزئینات آجری سقف ازجمله اقداماتی بود که با این اعتبار در حال انجام است.

وی یادآور شد: اثر تاریخی چهارطاقی سنگبر بنایی متعلق به دوره تیموریان است.

زهره‌وندی افزود: این بنای تاریخی که در شهرستان مشهد واقع شده است و با شماره ثبت ۱۱۰۱۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: معماری این سازه شامل اتاقی با چهار ضلع یا چهار گوش است، هر ضلع این سازه، بیش از شش متر ارتفاع دارد، در بالای چهار گوشه آن، گنبدی دایره شکل یا مدور ساخته شده است. ساختار کلی سازه به صورت چهار درگاهی طاق‌دار است.