تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760732
شناسه : 3760732
تاریخ :
کردستان مقام دوم کشوری خرید گندم را کسب کرد اقتصاد ایران: سنندج- مدیر تعاون روستایی‌کردستان گفت: کردستان مقام دوم کشوری خرید گندم را دارد و تا پایان چهارم شهریور ماه جاری یک میلیون و ۱۴۷ هزار تن گندم خریداری شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کوشکی صبح دوشنبه در جمع اصحاب رسانه با تبریک هفته دولت اظهار کرد: استان کردستان مقام دوم کشوری خرید گندم را دارد و تا پایان چهارم شهریور ماه جاری یک میلیون و ۱۴۷ هزار تن گندم خریداری شده است.

وی خاطر نشان کرد: گندم خریداری شده با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: از میزان گندم خریداری شده، ۶۰۱ هزار تن توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده است.

مدیر تعاون روستایی کردستان اعلام کرد: پنج باب سیلو و ۵۸ مرکز خرید موقت در استان فعال است که برای خرید گندم فعالیت می‌کنند.

بیجار بیشترین میزان تولید گندم را بین شهرهای کردستان دارد

کوشکی یادآور شد: بیجار با ۲۸۷ هزار تن تولید گندم رتبه نخست خرید گندم را دارد و در شهر دیواندره ۲۱۰ تن، دهگلان ۱۸۵ هزار تن و قروه ۱۸۲ هزار تن و سقز ۱۷۶ هزار تن خرید گندم انجام شده است.

وی از خرید ۲ هزار و ۴۵۰ تن خرید جو در استان خبر داد و اذعان کرد: این میزان جو در شهرهای سقز، قروه، دهگلان و کامیاران خریداری شده است.

وی ادامه داد: ۹ هزار تن کلزا در استان خریداری شده که بیشترین میزان خرید کلزا مربوط به شهرهای سقز، کامیاران و مریوان بوده است.

کوشکی گفت: کردستان تولید ۱۰۰ درصدی تولید کلزا داشته و به تحقق شعار جهش تولید عمل کرده است.

فعال بودن ۱۶۰ غرفه بازرگانی

مدیر تعاون روستایی کردستان یادآور شد: ۱۶۰ غرفه بازرگانی در استان فعال است و یکی از راهبردهای تعاون روستایی توسعه فعالیت‌های بازرگانی است.

کوشکی ایجاد توسعه زنجیره‌های کشاورزی و توانمندسازی شبکه تعاون روستایی، توانمندسازی و حمایت از تشکل‌های تخصصی با خرید امکانات و تجهیزات، حمایت از تعاونی‌ها، و حمایت از تعاونی زنان را از دیگر راهبردهای سازمان تعاون روستایی در کردستان اعلام کرد.

وی در این جلسه به مطالبی در حوزه پرداخت تسهیلات برای خریدهای توافقی ومیوه شب عید، صدور پروانه‌های کشاورزی، و توزیع انواع کودهای شیمیایی پرداخت.