تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760727
شناسه : 3760727
تاریخ :
۹۰ شی تاریخی در چهارمحال و بختیاری مرمت شد اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون برای ۹۰ شی تاریخی فرهنگی در این استان اقدامات حفاظت و مرمت انجام شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جیلان صبح امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۹۰ شیء تاریخی فرهنگی در این استان اقدامات حفاظت و مرمت انجام شده است.

وی تصریح کرد: این شی‌ها شامل انواع اشیا فلزی، سکه و سفال بوده‌اند که در مخزن، موزه‌های وابسته و غیروابسته دولتی موجود هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری افزود: برای حفاظت و مرمت این اشیا ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی تأمین و هزینه شد.

جیلان یادآور شد: این اقدام در راستای همکاری با موزه‌های غیروابسته دولتی شامل موزه‌های شهر بروجن و موزه مردم‌شناسی فرخ‌شهر انجام شده است.

وی بیان داشت: این اقدامات مرمتی به دوام و افزایش طول عمر اثر، نمایش بهتر آثار و درک کامل مخاطب از اثر کمک می‌کند و باعث حفظ و آشکار شدن ارزش‌های نهفته در شیء خواهد شد.