تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3760697
شناسه : 3760697
تاریخ :
از آیفون ۱۳ تا اپل واچ سری ۹؛ تولید این محصولات اپل تا چند هفته دیگر متوقف می‌شود اقتصاد ایران: برخی از محصولات محبوب اپل به‌زودی با از راه رسیدن محصولات جدیدتر، به‌ خاطره‌ها می‌پیوندند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

انتظار می‌رود سری آیفون ۱۶ در تاریخ ۲۰ شهریور به‌طور رسمی رونمایی شوند. در رویداد مهم اپل، محصولات دیگری از جمله ایرپادها و اپل‌واچ‌های جدید نیز معرفی خواهند شد.

با معرفی محصولات جدید، تولید محصولات قدیمی‌تر متوقف می‌شود. به‌گزارش 9to5mac، محصولات زیر احتمالاً از ماه آینده با فروشگاه‌های رسمی اپل خداحافظی می‌کنند.

آیفون ۱۳

اپل آیفون ۱۳ را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. این گوشی اپل با دوربین بهتر، باتری بادوام‌تر و ناچ کوچک‌تر نسبت به نسل قبلی خود عملکرد بهتری را ارائه می‌کرد. قیمت گوشی محبوب اپل از ۷۹۹ دلار در زمان معرفی شروع می‌شد و اکنون، پس از ۳ سال، به ۵۹۹ دلار می‌رسد. آیفون ۱۳ قدیمی‌ترین گوشی اپلی است که در وبسایت رسمی کوپرتینویی‌ها به‌فروش می‌رسد.

آیفون ۱۴ پلاس

آیفون ۱۴ پلاس اولین گوشی با ابعاد بزرگ اما اقتصادی اپل است که به‌دنبال شکست آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۳ مینی توسعه یافت. آیفون ۱۴ پلاس، نمایشگر بزرگ ۶٫۷ اینچی و ظرفیت باتری بیشتر آیفون‌های «پرو مکس» را با قیمت کمتری ارائه می‌دهد.

اپل فروش آیفون ۱۳ مینی را به‌علت افزایش و تداوم فروش آیفون ۱۳ در شهریور سال گذشته متوقف کرد؛ بنابراین کوپرتینویی‌ها ممکن است همین استراتژی را امسال روی آیفون ۱۴ پلاس پیاده کنند.

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس

شاید دیدن نام جدیدترین پرچمداران اپل در لیست فوق تعجب‌بر‌انگیز باشد؛ اما اپل سابقه‌ی حذف پرچمدارانش تنها یک سال پس از معرفی آن‌ها را در کارنامه‌ی خود دارد. آیفون XS و آیفون XR در سال ۲۰۱۸ معرفی شدند اما پس از یک سال از بازار خداحافظی کردند. اپل احتمالاً به‌علت شباهت بیش از حد این دو گوشی، آن‌ها را از رده خارج کرد.

با توجه به اینکه آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس به نمایشگر‌های بزرگ‌تر از نسل گذشته‌ی خود مجهز هستند، ممکن است آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس آخرین پرچمداران اپل با نمایشگر ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی باشند.

اپل واچ سری ۹، اپل واچ SE 2 و اپل واچ اولترا ۲

انتظار می‌رود که هر ۳ مدل ساعت هوشمند اپل به‌زودی با مدل‌های جدیدتر جایگزین شوند. اپل واچ سری ۱۰ با نمایشگر بزرگ‌تر، بدنه‌ی نازک‌تر و احتمالاً تراشه‌ی جدیدتر معرفی می‌شود. اپل واچ اولترا ۳ احتمالاً به‌جز چند به‌روزرسانی جزئی تغییرات قابل توجهی نداشته باشد. اپل واچ SE 3 نیز به‌علت کاهش هزینه‌های ساخت، احتمالاً با بدنه‌ی پلاستیکی به بازار عرضه شود.

با توجه به معرفی اپل واچ‌های جدید در رویداد آینده‌ی اپل، احتمالاً فروش اپل واچ سری ۹، اپل واچ SE 2 و اپل واچ اولترا ۲ متوقف شود.

ایرپاد ۲ و ایرپاد ۳

اپل، ایرپاد ۲ را از سال ۲۰۱۹ تا کنون به‌فروش می‌رساند. با وجود معرفی ایرپاد ۳ در سال ۲۰۲۱، کوپرتینویی‌ها نسل قبلی این هدفون را در خط تولید نگه داشتند. به‌نظر می‌رسد که هر دو هدفون اپل به‌زودی از خط تولید خارج می‌شوند.

ایرپاد ۴ به‌زودی در دو مدل عرضه می‌شود. احتمالاً مدل پایه و اقتصادی با ایرپاد ۲ جایگزین می‌شود و مدل میان‌رده که از نویز کنسلینگ بهره می‌برد، جایگزین ایرپاد ۳ خواهد شد.

مقالات مرتبط
  • بلومبرگ: ایرپاد ۴ اپل پاییز امسال در ۲ مدل عرضه می‌شود
  • فروش آیپد ۹ متوقف شد؛ آیپد ۱۰ حالا ۳۴۹ دلار قیمت دارد

آیپد نسل ۱۰ و آیپد مینی ۶

آیپد نسل ۱۰ و آیپد مینی ۶ به‌زودی با نسل جدید خود جایگزین می‌شوند. اپل ممکن است تولید آیپد نسل ۱۰ را متوقف کند. برخی از شایعات به باقی‌ ماندن آیپد نسل ۱۰ و فروش آن با قیمت کمتر از ۳۴۹ دلار اشاره می‌کند.

اپل معمولاً با معرفی نسل جدید آیپد مینی، نسل قبلی را کنار می‌گذارد و آیپد مینی ۶ نیز از این قاعده مستثنی نیست. انتظار می‌رود آیپد مینی جدید با پشتیبانی از اپل پنسل پرو، Apple Intelligence و فضای ذخیره‌سازی بیشتر به بازار عرضه شود.