تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3760690
شناسه : 3760690
تاریخ :
آغاز کنفرانس جهانی زیرساخت عمومی دیجیتال اقتصاد ایران: کنفرانس جهانی زیرساخت عمومی دیجیتال و فناوری‌های نوظهور در بنگلور هند با حضور فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،  کنفرانس جهانی زیرساخت عمومی دیجیتال و فناوری‌های نوظهور با هدف به اشتراک‌گذاری تجارب کشورها در بکارگیری زیرساخت‌های الکترونیک بانکی و امکان‌سنجی بکارگیری آن در پرداخت‌های برون مرزی، با حضور روسا و مدیران ارشد بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله ایران و هند و فعالان فناوری‌های نوین و نوظهور حوزه بانکی، در بنگلور هند آغاز بکار کرد.

طبق اعلام بانک مرکزی، در چارچوب تقویت دیپلماسی پولی و بانکی، فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی به منظور شرکت در کنفرانس جهانی زیرساخت عمومی دیجیتال و فناوری‌های نوظهور و همچنین تقویت و توسعه مناسبات اقتصادی، پولی و بانکی با اعضای اصلی گروه بریکس، دیشب وارد بنگلور هند شد.

محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین در این سفر که هیاتی فنی، وی را همراهی می‌کند در راستای افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با شرکای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با همتایان خود در حاشیه این اجلاس به رایزنی و گفتگو می‌پردازد.

بَنگَلور مرکز ایالت کَرناتَکه، یکی از شهرهای مهم و بزرگ هندوستان است و بیش از 12 میلیون جمعیت دارد. بَنگَلور در سال های اخیر به عنوان مرکز فناوری اطلاعات هند نیز شهرت پیدا کرده است.