تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3760631
شناسه : 3760631
تاریخ :
تلگرام به دستگیری پاول دوروف واکنش نشان داد اقتصاد ایران: تلگرام در بیانیه ای درباره دستگیری پاول دورف در فرانسه اعلام کرد مسئول دانستن مالک پلتفرم درباره محتوایی که کاربران در آن منتشر می کنند غیرمعقولانه است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از انگجت، پاول دوروف مدیر ارشد اجرایی تلگرام شنبه شب در فرودگاهی در فرانسه دستگیر شد. طبق گزارش رسانه های فرانسوی این دستگیری بخشی از تحقیقات اولیه درباره شیوه آسانگیرانه نظارت بر پیام رسان و ناتوانی در کنترل فعالیت های مجرمانه بود.

همچنین تلگرام به عدم همکاری با پلیس متهم شده است. در همین راستا عصر دیروز تلگرام بیانیه ای در کانال رسمی خبری خود و همچنین پلتفرم ایکس منتشر و اعلام کرد دوروف هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارد و ادعای اینکه تلگرام یا مالک آن مسئول سواستفاده کاربران از آن هستند نیز نامعقول است.

در متن بیانیه مذکور آمده است: تلگرام از قوانین اتحادیه اروپا از جمله قانون سرویس های دیجیتال پیروی می کند و سیستم نظارت بر محتوای آن مبتنی بر استانداردهای صنعت و به طور مداوم در حال ارتقا است.

طبق گزارش بی بی سی، نگرانی‌ها درباره تحقیقات فعلی شامل ناتوانی تلگرام در مقابله با قاچاق مواد مخدر، محتوای سواستفاده جنسی از کودکان و فعالیت های کلاهبردارانه است.

از سوی دیگر رسانه NPR آمریکا در خبری اعلام کرد دفتر دادستانی پاریس امروز(دوشنبه) بیانیه ای منتشر می کند. درهمین راستا تلگرام در بیانیه خود نوشت: ما منتظر حل فوری این وضعیت هستیم.