تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3760581
شناسه : 3760581
تاریخ :
زیارت اربعین دوره ای از امام شناسی و معارف است اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه گفت:یکی از مستحبات در روز اربعین خواندن زیارت اربعین امام حسین (ع) است که در این زیارت دنیایی از معارف و امام شناسی نهفته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی یکشنبه شب در جمع عزاداران حسینی در مسجد شهید حر خسروی با بیان اینکه بر اساس روایات یکی از نشانه‌های شیعه خواندن زیارت اربعین امام حسین (ع) است، اظهار داشت: یکی از مستحبات در روز اربعین خواندن زیارت اربعین امام حسین (ع) است که در این زیارت دنیایی از معارف و امام شناسی نهفته است.

امام جمعه گناوه افزود: یکی از راه‌های شناخت امام (ع) کلمات و جملاتی است که در زیارت نامه‌ها وجود دارد و زائر به این وسیله خود را به امام و رهبر خود متصل می‌کند.

وی گفت: یکی از راه‌های وصل به امام معصوم از طریق «سلام دادن» به امام است اضافه کرد: سلام از ابزار ارتباطی بین امام و زائر است و آغاز هر زیارتنامه نیز با کلمه «سلام» آغاز می‌شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی «سلام» از عادات و سنت‌های جامعه بشری است، ادامه داد: در تمام جوامع بشری سنت‌ها و عاداتی وجود دارد که از جمله آنها سلام به هم دادن است اما نحوه سلام و احترام به هم گذاشتن در جوامع مختلف متفاوت است.

وی گفت: «سلام» از اسماً خداوند است که در قرآن به آن اشاره شده است.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه یکی از معانی سلام، سلامتی است، گفت: معنای دیگری سلام به معنای تسلیم است و در زیارتنامه ها وقتی زائر به امام معصوم (ع) سلام می‌دهد یعنی که ما تسلیم امر شما هستیم.

حجت الاسلام رکنی حسینی گفت: سلام، کلام خدا و ملائک و مؤمنین است و قرآن نیز آیات متعددی در ارتباط با سلام دارد.

وی با بیان اینکه ادامه داد: در روز اربعین نیز ما با خواندن زیارت این روز به امام (ع) سلام دادیم و با امام (ع) ارتباط گرفته و در برابر امر امام تسلیم شدیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار اعلام شده اربعین امسال بیش ۲۱ میلیون زائر در کربلا حضور یافتند، گفت: اگر در ۱۴۰۰ سال پیش کسی از ترس دشمن جرأت نداشت تا به کربلا و دفن شهدا و یا زیارت امام حسین (ع) برود، امروز در کربلا غوغایی برپا است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: جابر بن عبدالله انصاری نخستین زائر قبر مطهر امام حسین (ع) بود و گفت که ما در اجر و ثواب شهدا کربلا شریک هستیم.

وی گفت: جابر با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) گفت اگر چه ما در کربلا نبودیم اما چون امام حسین (ع) و عمل و کار ایشان را دوست داریم در ثواب آنها شریک هستیم.